Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Dowiedz się, jakie narzędzia pomogą Ci w rozwinięciu strategii sprzedażowej – od tworzenia contentu, aż po moderację – i jakie procesy można zautomatyzować.

WEŹ UDZIAŁ

Perspektywy e-commerce 2013 – raport Paczkomaty InPost

Raport Perspektywy e-commerce 2013 przygotowany przez Paczkomaty InPost diagnozuje najsilniejsze trendy zagraniczne oraz kluczowe wydarzenia branży 2012 roku w Polsce. Paczkomaty InPost, funkcjonując w 14 krajach, mają możliwość obserwowania trendów zarówno z polskiej perspektywy, jak i zagranicznej
O autorze
1 min czytania 2013-02-07

W raporcie zostały przedstawiono m.in.: 

  • Najważniejsze wydarzenia 2012 w Polsce i na świecie
  • Najciekawsze projekty
  • Prognozy zmian na rynku e-commerce na 2013 rok
  • Zmiany w działaniu dużych graczy i kierunki rozwoju biznesu
  • Omówienie kluczowych trendów i zjawisk, które będą decydujące dla e-handlu

E-commerce na świecie

Branża e-commerce zarówno w Polsce, jak i na świecie, intensywnie się rozwija. Obserwujemy błyskawiczny rozwój kanałów mobilnych oraz ekspansję serwisów społecznościowych. W czasie recesji, gdy handel tradycyjny przeżywa zastój, liczba zakupów dokonywanych on-line szybko rośnie. E-handel oferuje nie tylko niższe ceny, ale też ogromny wybór, nieosiągalny dla tradycyjnych sklepów stacjonarnych.

Inwestycja w jakość i wygodę klienta

Rok 2013 będzie zdecydowanie rokiem inwestycji w technologie i logistykę. W wyścigu o względy klienta, o zwycięstwie mogą zdecydować rozwiązania, których on sam praktycznie nie zauważa. Rosnące oczekiwania konsumentów skutkują inwestycją w rozwój obsługi klienta i większe znaczenie rzetelnych partnerów logistycznych. Następuje stała ekspansja rozwiązań technologicznych. Najwięksi gracze, jak eBay czy Amazon.com już intensywnie inwestują w zaplecze technologiczne. Nasila się trend rozwoju urządzeń mobilnych. Zdobywają one coraz większe zaufanie użytkowników i generują dynamiczny wzrost bezpośredniej sprzedaży on-line. Sklepy podnoszą jakość działania poprzez rozbudowanie rozwiązań analitycznych: inwestycje w call-center, CRM, analizy behawioralne. Branża przekonała się, że social media nie jest dobrym kanałem sprzedaży, ale może przynosić inne korzyści, np. promocyjne. Coraz głębiej przenikają się obszary biznesowe firm. 

Kluczowe wydarzenia w branży e-commerce w Polsce 2012

Dynamika wzrostu jest na wysokim poziomie. Polski rynek e-commerce jest jednym z najszybciej rozwijających się w całej Europie. Według badań Centre for Retail, obroty polskiego handlu internetowego w 2012 roku ocenione zostały na kwotę 22,9 mld złotych. Pod względem częstotliwoścí zakupów on-line na jednego klienta, jesteśmy już na 3 miejscu po Brytyjczykach i Niemcach, co pokazuje, że polski rynek będzie się rozwijał w podobnym kierunku i tym większe znaczenie mają trendy występujące na rynku brytyjskim prezentowane w raporcie. Silna reakcja na takie wydarzenia, jak plany wejścia Amazon.com i podpisania ACTA pokazały, że Internet jest dla Polaków równoległą rzeczywistością, w której robią zakupy, spotykają się ze znajomymi i bronią swojej wolności.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

pełen raport 

Słuchaj podcastu NowyMarketing