Perspektywy e-commerce 2013 - raport Paczkomaty InPost

Pressroom NowyMarketing
Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść
Perspektywy e-commerce 2013 - raport Paczkomaty InPost

Raport Perspektywy e-commerce 2013 przygotowany przez Paczkomaty InPost diagnozuje najsilniejsze trendy zagraniczne oraz kluczowe wydarzenia branży 2012 roku w Polsce. Paczkomaty InPost, funkcjonując w 14 krajach, mają możliwość obserwowania trendów zarówno z polskiej perspektywy, jak i zagranicznej

W raporcie zostały przedstawiono m.in.: 

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse
  • Najważniejsze wydarzenia 2012 w Polsce i na świecie
  • Najciekawsze projekty
  • Prognozy zmian na rynku e-commerce na 2013 rok
  • Zmiany w działaniu dużych graczy i kierunki rozwoju biznesu
  • Omówienie kluczowych trendów i zjawisk, które będą decydujące dla e-handlu

E-commerce na świecie

Branża e-commerce zarówno w Polsce, jak i na świecie, intensywnie się rozwija. Obserwujemy błyskawiczny rozwój kanałów mobilnych oraz ekspansję serwisów społecznościowych. W czasie recesji, gdy handel tradycyjny przeżywa zastój, liczba zakupów dokonywanych on-line szybko rośnie. E-handel oferuje nie tylko niższe ceny, ale też ogromny wybór, nieosiągalny dla tradycyjnych sklepów stacjonarnych.

Inwestycja w jakość i wygodę klienta

Rok 2013 będzie zdecydowanie rokiem inwestycji w technologie i logistykę. W wyścigu o względy klienta, o zwycięstwie mogą zdecydować rozwiązania, których on sam praktycznie nie zauważa. Rosnące oczekiwania konsumentów skutkują inwestycją w rozwój obsługi klienta i większe znaczenie rzetelnych partnerów logistycznych. Następuje stała ekspansja rozwiązań technologicznych. Najwięksi gracze, jak eBay czy Amazon.com już intensywnie inwestują w zaplecze technologiczne. Nasila się trend rozwoju urządzeń mobilnych. Zdobywają one coraz większe zaufanie użytkowników i generują dynamiczny wzrost bezpośredniej sprzedaży on-line. Sklepy podnoszą jakość działania poprzez rozbudowanie rozwiązań analitycznych: inwestycje w call-center, CRM, analizy behawioralne. Branża przekonała się, że social media nie jest dobrym kanałem sprzedaży, ale może przynosić inne korzyści, np. promocyjne. Coraz głębiej przenikają się obszary biznesowe firm. 

Kluczowe wydarzenia w branży e-commerce w Polsce 2012

Dynamika wzrostu jest na wysokim poziomie. Polski rynek e-commerce jest jednym z najszybciej rozwijających się w całej Europie. Według badań Centre for Retail, obroty polskiego handlu internetowego w 2012 roku ocenione zostały na kwotę 22,9 mld złotych. Pod względem częstotliwoścí zakupów on-line na jednego klienta, jesteśmy już na 3 miejscu po Brytyjczykach i Niemcach, co pokazuje, że polski rynek będzie się rozwijał w podobnym kierunku i tym większe znaczenie mają trendy występujące na rynku brytyjskim prezentowane w raporcie. Silna reakcja na takie wydarzenia, jak plany wejścia Amazon.com i podpisania ACTA pokazały, że Internet jest dla Polaków równoległą rzeczywistością, w której robią zakupy, spotykają się ze znajomymi i bronią swojej wolności.

pełen raport 

Komentarze

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij