Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Dowiedz się, jakie narzędzia pomogą Ci w rozwinięciu strategii sprzedażowej – od tworzenia contentu, aż po moderację – i jakie procesy można zautomatyzować.

WEŹ UDZIAŁ

Wartość globalnego rynku reklamy mobilnej wyniosła w 2015 roku 37 mld euro

Mobilna reklama graficzna pozostawiła w tyle reklamę w wyszukiwarkach dzięki wzrostowi o 92,6% do poziomu 19 mld euro.
O autorze
1 min czytania 2016-09-23

IAB Europe oraz HIS opublikowały dane dotyczące globalnego rynku reklamy mobilnej. Dynamika wzrostu nie traci impetu – w 2015 roku rynek reklamy mobilnej powiększył się o 68,2%, osiągając wartość 37 mld euro, w porównaniu z rokiem 2014, gdy jego wartość wynosiła 22 mld euro. Zdaniem analityków, tak duże wzrosty były możliwe głównie dzięki nadaniu priorytetu rozwiązaniom mobilnym w strategii biznesowej większości firm oraz rozwojowi mobilnych technologii marketingowych. 

Największy wzrost zanotowała mobilna reklama graficzna, aż 92,6%, wyprzedzając sektor reklamy w wyszukiwarkach, który powiększył się o 51,8%. Sektor reklamy w komunikatorach mobilnych wzrósł zaledwie 20%, głównie ze względu na postępującą migrację użytkowników z platform komunikacyjnych operatorów do komunikatorów opartych na aplikacjach. 

Pod względem wartości, reklama graficzna odpowiada za 52,3% globalnych wydatków na reklamę mobilną, zgarniając 19 mld euro. Wyszukiwarki zadowoliły się 42,8% udziałem w rynku (16 mld euro), zaś sektor reklamy w komunikatorach mobilnych skurczył się do 5% (2,4 mld euro).

Podział regionalny globalnego rynku reklamy mobilnej, wartego 37 mld euro, przedstawia się następująco: 

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj
  • Ameryka Północna – 45% (17 mld euro)
  • Azja i Pacyfik – 34% (13 mld euro)
  • Europa – 19% (7 mld euro)
  • Środkowy Wschód i Afryka – 0,9% (0,3 mld euro)
  • Ameryka Łacińska – 0,7% (0,3 mld euro)

Największy wzrost rok do roku zanotował region Azji i Pacyfiku i wyniósł on w 2015 roku aż 69%. W pozostałych regionach – z wyjątkiem Środkowego Wschodu i Afryki – rynek reklamy mobilnej powiększył się o ponad 50%:

  • Azja i Pacyfik – 69%
  • Ameryka Północna – 67%
  • Ameryka Łacińska – 60%
  • Europa – 58%
  • Środkowy Wschód i Afryka – 37%

Pełną treść raportu w języku angielskim można pobrać ze strony IAB Europe.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Rynek reklamy mobilnej w Polsce

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Według badania AdEx – realizowanego przez PwC na zlecenie Związku Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska – w pierwszym kwartale 2016 roku dynamika wzrostu wydatków reklamowych w urządzeniach mobilnych wyniosła 89%, odpowiadając za 18,1% rynku reklamowego online, którego wartość oszacowano na 801 mln zł.

W całym 2015 roku sektor mobilny odpowiadał za ok. 16% rynku reklamy online w Polsce, wartego 3,173 mld zł.