WALK z komunikacją nowej marki firmy Express

Firma Express wprowadziła na rynek nową markę – Traficar, która oferuje innowacyjną na polskim rynku usługę wynajmu samochodów na minuty. Promująca ją kampania pod hasłem „Auto na minuty” rozpoczęła się 3 października.
O autorze
2 min czytania 2016-10-13

WALK jest odpowiedzialny za opracowanie strategii i koncepcji kreatywnej komunikacji marki w obszarze ATL, social media i PR. Klient został pozyskany w drodze wygranego przetargu.

Express to największa wypożyczalnia samochodów w Polsce z własną flotą ponad 7 000 pojazdów, oferująca usługi zarówno klientom indywidualnym, jak i firmom. Na rynku istnieje od 1996 roku, jednak jej korzenie sięgają 1989 roku. Do tej pory firma oferowała usługi w pełnym spektrum czasowym od tradycyjnego rent a car-u, poprzez wynajem średnioterminowy, aż po kontrakty kilkuletnie i obsługę flotową pojazdów. Teraz wprowadziła na rynek nową markę – Traficar, dzięki której konsumenci, za pomocą smartfona, będą mogli wynająć samochód nawet na kilka minut. Na świecie takie rozwiązanie zdobywa coraz większą popularność, jednak na polskim rynku jest to innowacja. System wynajmu jest w pełni zautomatyzowany i odbywa się za pośrednictwem aplikacji mobilnej. Co więcej, klient nie zajmuje się tankowaniem samochodu czy jego myciem – wszystko jest wliczone w cenę, a najem rozliczany w zależności od czasu użytkowania pojazdu oraz przejechanych kilometrów. Jednocześnie jest to projekt wpisujący się w najnowsze trendy społeczne, ponieważ zmniejsza natężenie ruchu w centrach miast, a co z tym idzie emisję spalin.

Kampania wprowadzająca markę na rynek pt. „Auto na minuty” skupia się przede wszystkim na przeciwstawieniu zalet korzystania z Traficar z wadami posiadania samochodu na stałe. Klienci tego innowacyjnego rozwiązania nie muszą bowiem płacić za ubezpieczenie czy serwisowanie auta, a mogą z niego korzystać tylko wtedy, kiedy go potrzebują. W kreacjach wyrażają to hasła: „Nie mam auta, kiedy trzeba płacić za serwis i ubezpieczenie. Mam auto, kiedy spieszę się na spotkanie na drugim końcu miasta”,  „Mam auto, kiedy jadę na imprezę, ale nie mam go, kiedy z niej wracam” czy „Mam auto, kiedy wracam z zakupami, ale nie mam auta, kiedy trzeba jechać na myjnię”. W ten sposób pokazano, że w życiu każdego z nas są takie sytuacje, kiedy potrzebujemy samochodu np. 30 min lub godzinę, a nie na stałe. Wówczas odpowiedzią jest Traficar.

Samochody Traficar na razie są dostępne w Krakowie, ale docelowo mają się pojawić we wszystkich największych miastach Polski. Kampania wprowadzająca markę na rynek rozpoczęła się 3 października br. i zasięgiem objęła Kraków oraz jego okolice. W ramach współpracy WALK jest odpowiedzialny za przygotowanie strategii oraz stworzenie idei kreatywnej komunikacji Traficar, a także realizację wszystkich formatów reklamowych. WALK Creative zajęło się przygotowaniem identyfikacji wizualnej marki oraz materiałów ATL, w tym billboardów, spotów radiowych i niestandardowych formatów reklamowych, m.in. brandingu na biletomaty czy rączki w autobusach. Spoty w dwóch wersjach 30’’ i 15’’ są emitowane w krakowskich stacjach radiowych, z kolei materiały OOH ukazały się na terenie Karkowa i okolic. WALK Social Media jest odpowiedzialne za realizację działań w mediach społecznościowych (Facebook i Instagram) oraz aktywacji konsumenckich. WALK PR zajęło się działaniami w obszarze media relations.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Partnerami strategicznymi firmy Express w projekcie Traficar są: General Motors Poland oraz Bank BGŻ BNP Paribas. 

Słuchaj podcastu NowyMarketing