CG AMK promuje Wirtualne Targi Pracy – case study

Agencja Marketingowa Creative Group AMK jest autorem kreatywnej kampanii marketingowo-sprzedażowej wspierającej promocję Wirtualnych Targów Pracy Pracuj.pl. Projekt polegał na skutecznym wykorzystaniu synergii działań online i offline.
O autorze
2 min czytania 2013-02-25

Agencja w innowacyjny sposób przedstawiła targi pracy jako atrakcyjną przestrzeń prowadzenia działań rekrutacyjnych oraz wizerunkowych.

Realizacja kampanii promującej Wirtualne Targi Pracy Pracuj.pl polegała na wysyłce personalizowanej poczty dostarczonej tradycyjną metodą, zawierającej realny list. Potencjalni uczestnicy otrzymali elegancką kopertę z ręcznie wypisanym imieniem i nazwiskiem. Kartka zawierała prośbę o wpisanie swoich danych z dopiskiem WTP 2012 w wyszukiwarkę Google oraz uważne śledzenie wyników wyszukiwania.

Kliknięcie w link z imieniem i nazwiskiem przenosiło do dedykowanej strony docelowej. Strona zawierała personalizowaną treść skupiającą się na wyeksponowaniu realnych, wymiernych korzyści płynących z uczestnictwa w Wirtualnych Targach Pracy. Całość zaprojektowano z wykorzystaniem odpowiednio użytych środków graficznych: infografiki, koloru, kontrastu, czcionki, proporcji. Strona zawierała także przycisk ułatwiający podjęcie interakcji, tzw. „call to action” (CTA).

Aktywności konkretnych odbiorców zostały odnotowane w systemie zarządzania treścią (CMS). Kliknięcie w przycisk powodowało wysyłkę e-maila do opiekuna (pracownika Pracuj.pl), z informacją o konieczności skontaktowania się z daną osobą w najbliższych 24 godzinach. Opiekun był gotowy do udzielania wyczerpujących informacji. Agencja Creative Group AMK pomyślała także o osobach, które np. z braku czasu, nie skorzystały z opcji wpisania swojego nazwiska w wyszukiwarkę. Wysłano do nich mailing z bezpośrednim linkiem do dedykowanej personalnie strony docelowej.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Sukcesem kampanii jest skuteczność zastosowanych działań. Tradycyjna przesyłka dotyczyła jedynie wpisania swoich danych w wyszukiwarkę Google, pomijała prośbę o kliknięcie w wynik wyszukiwania. Mimo to ponad 80% odbiorców kartki otworzyło landingpage, a około 20% kliknęło w przycisk. Skuteczność mailingu w przypadku osób, które nie dotarły do strony docelowej, wynosi 11%.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

 

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Odbiorcą personalizowanej poczty były firmy zatrudniające min. 200 osób, aktywnie rekrutujące nowych pracowników oraz planujące takie działania w przyszłości. Udział w Wirtualnych Targach Pracy organizowanych przez portal Pracuj.pl daje możliwość do zaprezentowania swojej firmy, a także efektywny kontakt z kandydatami.

– Obecnie coraz więcej działań rekrutacyjnych i wizerunkowych przenoszonych jest do sieci. Jednak w świadomości osób rekrutujących targi pracy to wydarzenie typowo offlinowe. W związku z tym zdecydowaliśmy się kompleksowo połączyć świat offline z przestrzenią wirtualną, aby pokazać przedsiębiorcom zalety uczestnictwa w WTP, tworząc kreatywną kampanię marketingowo-sprzedażową – wyjaśnia Mikołaj Soszyński, CEO Creative Group AMK.

CG AMK przygotowała kompleksowe case study, prezentujące realizację kampanii dla Pracuj.pl. Można się z nim zapoznać pod adresem cgamk.com/pl/realizacje-podglad/1-grupa-pracuj

Wirtualne Targi Pracy to trójwymiarowa internetowa przestrzeń targowa, na której prezentują się firmy rekrutujące menedżerów, specjalistów, pracowników szeregowych oraz praktykantów. Podobnie jak w czasie tradycyjnych targów pracy, uczestnicy wirtualnych targów mają możliwość obejrzenia prezentacji firm, a także porozmawiania na żywo z pracodawcami przez chat. Mogą też poznać przykłady karier w konkretnych firmach – wywiady z pracownikami czy podyskutować na forach tematycznych. Osoby zainteresowane podjęciem pracy w danej firmie mają możliwość pozostawienia swojego CV lub wypełnienia formularza aplikacyjnego on-line do konkretnej firmy.