Krzesło RÅGRUND to teraz “Moja córka rzuca ubrania na podłogę”. Dlaczego IKEA zmienia nazwy swoich produktów?

Krzesło RÅGRUND to teraz “Moja córka rzuca ubrania na podłogę”. Dlaczego IKEA zmienia nazwy swoich produktów?
Ikea znów zaskakuje! Szwedzka firma przez ostatni rok poczyniła nie lada wysiłek, aby, pokazać, że jej produkty są przeznaczane dla domów, w których „dzieje się życie”.
O autorze
1 min czytania 2016-12-09

Meble Ikea są z nami od narodzin, do rozwodów, ostatnio nawet w trudnych relacjach pomiędzy nastoletnią córką a ojcem. Agencja Akestam Holst nie zwalnia tempa. Stworzyła specjalną akcję, która odpowie na, prawie, wszystkie pytania.

Nazwy produktów na stronie internetowej zmieniono pod problemy ludzi, które są najczęściej wyszukiwane w Google. Powstały specjalne landing page, które kierują do odpowiednich AdWords Ads. Niektóre z prezentowanych rozwiązań są naprawdę dowcipne. Pytanie: „Moja córka jest całą noc poza domem” kieruje użytkowników do kuli dyskotekowej, zaś kiedy zapytamy co zrobić, gdy „moja rodzina mnie nie szanuje” sklep prowadzi do stroju białej królowej.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

 

Naszym ulubionym jednak jest odpowiedź Ikei na zapytanie „mój syn gra zbyt wiele na komputerze”. Sklep sugeruje zakup nożyczek, bo przecież można w dziecku rozbudzić pasję do scrapbookingu, albo przeciąć przewód…

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Jest to perfekcyjnie bezczelna gra SEO, która jednak odnosi się do problemów w relacjach, które produkt Ikea może “za nas” rozwiązać. Sprawdźcie:

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Wszystkie odpowiedzi w produktach, znajdziecie na stronie http://ikearetailtherapy.com/.

Inny przykład wykorzystania AdWords?

Snickers dotarł masowo do odbiorców poprzez akcję „Snickers Google Misspellings”. Polegała ona na dotarciu w AdWords do tych użytkowników, którzy źle wpisali wyszukiwaną frazę, popełniając przy tym literówki. Reklama sugerowała poprawną pisownię, przypominając, że „będąc głodnym nie jesteś sobą”. Użycie setek słów i warunków było nie lada wyzwaniem, ale finalny efekt końcowy był tego wart. Kampania podczas pierwszych dwóch dni dotarła do ponad 500 000 użytkowników.

 Lubicie spoty Ikea? Te za które ją kochamy znajdziecie → tutaj.