Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Dowiedz się, jakie narzędzia pomogą Ci w rozwinięciu strategii sprzedażowej – od tworzenia contentu, aż po moderację – i jakie procesy można zautomatyzować.

WEŹ UDZIAŁ

Rodzice, odważcie się mówić – start kampanii społecznej adresowanej do rodziców osób LGB

Od piątku, 1 marca rusza kampania społeczna „Rodzice, odważcie się mówić”, której bohaterami są rodzice osób homoseksualnych i biseksualnych. Jedną z jej twarzy jest aktor, Władysław Kowalski wraz ze swoim synem, Kubą. Inicjatorem wydarzenia jest Kampania Przeciw Homofobii.
O autorze
2 min czytania 2013-03-01

Na plakatach kampanii „Rodzice, odważcie się mówić” zobaczymy twarze trzech rodzin – matki, ojca lub rodziców z dorosłym dzieckiem oraz trzy hasła, które – wzajemnie się dopełniając – budują całość przekazu:

  •  “Córka nauczyła mnie odwagi. Elżbieta, matka lesbijki”
  •  “Syn nauczył mnie jak ważne jest być sobą. Władysław ojciec geja”
  •  “Córka nauczyła nas mówić otwarcie. Aneta i Rafał, rodzice lesbijki”.

Plakaty przez miesiąc będą eksponowane w 5 polskich miastach: Warszawie, Krakowie, Poznaniu, Wrocławiu i w Górnośląskim Okręgu Przemysłowym, w sumie w 140 lokalizacjach.

Na potrzeby akcji została stworzona strona internetowa www.OdwazcieSieMowic.pl, na której znaleźć można podstawową wiedzę na temat homoseksualności oraz odpowiedzi na wiele pytań, nurtujących rodziców gejów i lesbijek oraz krótki film z rodzicami. Będzie też możliwość nawiązania kontaktu internetowego z innym rodzicem osoby LGB. Uzupełnieniem kampanii będzie kolejna edycja Akademii Zaangażowanego Rodzica, czyli cykliczne warsztaty dla rodziców, organizowane przez Kampanię Przeciw Homofobii.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

– Z badań KPH wynika, że ponad 41 % osób LGB ukrywa swoją orientację przed najbliższą rodziną. Rodzice, którzy nie wiedzą, a najczęściej wiedzieć nie chcą, mogą tylko częściowo uczestniczyć w życiu swych dzieci. Obszar, z którego sami się wykluczają z biegiem czasu rośnie, więź rodzinna słabnie. Bohaterowie naszej kampanii stoją u boku swych dzieci i są z nich dumni. Szanują ich tożsamość, o homoseksualnej orientacji dziecka mówią otwarcie, jak o jednym z przejawów rzeczywistości – mówi Katarzyna Remin, koordynatorka i, wraz z Gregorym Czarneckim, pomysłodawczyni projektu, działaczka KPH.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Akcja plakatowa to zwieńczenie pracy na rzecz rodziców osób LGB, prowadzonej przez KPH już od dwóch lat. W 2011 została wydana broszura „My, rodzice”, w 2012 przeprowadzono pierwszą edycję Akademii Zaangażowanego Rodzica (dzięki wsparciu Fundacji Róży Luxemburg), w ramach której do Polski zaproszono (we współpracy z ambasadą USA) Judy i Dennisa Shepard oraz Jody Huckaby, wybitne postaci ruchu rodziców LGB w Stanach. Matki, które zdecydowały się użyczyć swego wizerunku kampanii społecznej, Elżbieta Bajan i Aneta Ostrowska, właśnie z Akademii Zaangażowanego Rodzica się wywodzą.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Obie zakładają właśnie własną organizację: AKCEPTACJA Stowarzyszenie Rodzin i Przyjaciół Osób Homoseksualnych, Biseksualnych i Transpłciowych.

Kampania społeczna „Rodzice odważcie się mówić” została zrealizowana przez Kampanię Przeciw Homofobii ze środków Open Society Foundations. Partnerem projektu jest agencja LOWE GGK, która pro bono przygotowała koncepcję kreatywną i czuwała nad produkcją. Autorem zdjęć jest Kuba Dąbrowski, filmu Anna Grzelewska.

– Trwająca kampania jest już trzecią z kolei aktywnością, jaką przygotowaliśmy dla organizacji Kampania Przeciw Homofobii. Powodem, dla którego zaangażowaliśmy się w akcje było poczucie obowiązku jakie mamy wobec społeczeństwa. Chętnie angażujemy się w projekty, które w naszym przekonaniu przyczyniają się do jego większej świadomości. Drugim powodem byli sami adresaci kampanii – nikt jeszcze nie zwracał się do rodziców dzieci LGB. Dlatego mieliśmy przekonanie, że tego typu akcja, szczególnie w Polsce jest potrzebna” – mówi Marcin Nowak, dyrektor kreatywny agencji LOWE GGK

Patronat nad akcją objęły Wicemarszałkini Sejmu Wanda Nowicka, Pełnomocniczka Rządu do spraw Równego Traktowania Agnieszka Kozłowska-Rajewicz oraz Prezydent m.st. Warszawy Hanna Gronkiewicz-Waltz.