Firma i-systems tworzy zintegrowaną z systemem e-commerce aplikację mobilną

Naprzeciw wymaganiom rynku e-commerce wychodzi stworzona przez i-systems aplikacja mobilna, która wraz ze zmianami w sklepie internetowym, automatycznie aktualizuje wszystkie swoje dane, m.in. o produktach, promocjach, czy nowościach.
O autorze
1 min czytania 2016-12-16

Potrzeba matką wynalazku, czyli rozwiązanie problemu z aktualizacjami

Jeszcze do niedawna integracja systemu e-commerce z aplikacją mobilną sprawiała spore problemy. Każdorazowe uaktualnianie aplikacji było czasochłonne, a więc i kosztowne. Wiele firm widząc, iż oferuje ona gorsze warunki niż inne kanały, przestawało z niej korzystać . Jednak badania wyraźnie pokazują, że klienci chętnie korzystaliby z aplikacji mobilnych, gdyby mieli takąmożliwość . Dlatego firma i-systems, która tworzy dedykowane systemy e-commerce dla handlu i dystrybucji, postanowiła stworzyć  aplikację mobilną, która pozwoli na komfortowe i jeszcze sprawniejsze zakupy, a jej klientom zapewni dodatkowy kanał sprzedaży.

Proces tworzenia dopasowanej do potrzeb biznesowych aplikacji mobilnej

Proces budowania aplikacji nie jest prosty, należy bowiem przeprowadzić dokładnąanalizę i opisać  workbook zawierający aktorów, obiekty oraz procesy biznesowe. Charakterystyka procesów przedstawiana jest za pomocą diagramów SIPOC, czyli narzędzia pozwalającego na opis dostawców, wejścia, przebiegu procesu, wyjścia oraz odbiorców. Ponadto, każda marka sprzedająca online chce, by jej aplikacja mobilna była wizerunkowo spójna z posiadanym sklepem internetowym i brandem, dlatego aplikacja zostaje każdorazowo spersonalizowana, pod indywidualne potrzeby danego biznesu. Postworzeniu aplikacji zespół i-systems integruje ją z systemem e-commerce, a następnie publikuje w App Store oraz Google Play. Aplikacja dostosowana jest bowiem zarówno dourządzeń z systemem iOS, jak i Androidem.  

Najważniejsze funkcje aplikacji mobilnej

Do zbudowanej aplikacji, użytkownik loguje się tylko raz, później dane sąjuż zapamiętane. Użytkownik mado wyboru kilka form logowania – tradycyjne – wpisując personalia, przez indywidualny profil Facebook, a w najbliższym czasie również poprzez touch ID. Ciekawąfunkcją są filtry budowane automatycznie dla danej kategorii oraz flagi. Filtry budowane sądynamicznie, dlatego, jeśli coś zmieni się w sklepie internetowym, automatycznie zostanie to zaktualizowane w aplikacji. Dokonywanie zakupów poprzez aplikację mobilną jest dokładnie takim samym procesem, jak z poziomu sklepu internetowego.Można znaleźć produkt za pomocą wyszukiwarki opartej na SOLR, dodać  produkt do koszyka lub „ulubionych”, wykorzystać  otrzymany wcześniej kupon rabatowy, zmodyfikować danedostawy, oraz wybrać  sposób płatności. Każdy dokonany przez użytkownika zakup widoczny jest w zakładce „zamówienia”.

Aplikacja mobilna sposobem na rozwój omnichannel

Korzyści płynących z aplikacji mobilnych jest wiele: pozwala ona na lepsze wsparcie strategii omnichannel, albowiem dzięki niej łatwiej jest zlokalizować  klientów, czy uruchomić  wspólny program lojalnościowy. Zintegrowana z systemem e-commerce aplikacja to przede wszystkim nowy kanał sprzedaży, pozwalający na sprawną i bezpieczną sprzedaż w sieci. Dzięki wysokiemu komfortowi dokonywanych zakupów,może ona także znacznie zwiększyć  grono klientów mobilnych.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj