TOP 5 – Unexpected ads

TOP 5 – Unexpected ads
Zbliża się koniec roku i należałoby podsumować barwny rynek reklam. Jednak tyle jeszcze skarbów ukrywa się wśród setek produkcji, że szkoda ucinać temat 2016 roku przedwcześnie. Mowa o perłach, które jednego dnia cieszą, drugiego smucą, ale zawsze dostarczają swojego rodzaju rozrywki.
O autorze
3 min czytania 2016-12-22

Dzisiaj weźmiemy pod lupę produkcje z jakiegoś powodu nietypowe, abstrakcyjne, że nie sposób je ominąć.

Przyjrzymy się bliżej 5 szczególnym produkcjom reklamowym z różnych części świata, które najzwyczajniej są inne. W epoce reklam perfum, samochodów i whisky bardzo miło jest spotkać reklamy „od czapy”, nie mieszczące się we współczesnych kanonach – ogrywające tematy niszowe bądź zaskakujące swoją nieoczekiwaną formą.

Udamy się dzisiaj na tereny nieznane, na obce rynki, które nie zaprzątają sobie głowy tłumaczeniami produkcji na języki bardziej rozpowszechnione na świecie i generalnie nie zwracają uwagi na globalnego odbiorcę. Proponuję nalać sobie szklaneczkę orzeźwiającego napoju i dać się ponieść pięciu bezbłędnym historiom. Przyda się też słownik, albo kilka…

PetSafe Catspiracy

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Zacznijmy od kotów. Koty są zawsze spoko i jak się okazuje, mają niezwykle głębokie przemyślenia o… swoich kupkach. Amerykański brand PetSafe od Radio Systems Corporation, który na co dzień zajmuje się produkcją i dystrybucją nowoczesnych rozwiązań dla właścicieli domowych zwierząt, do stworzenia nowej kampanii zaprosił agencję Humanaut. Owocem tej współpracy jest szeroka kampania pt. Catspiracy promująca ich nową samooczyszczającą kuwetę. Co jest w tej kampanii szczególnego? Otóż jest ona skierowana do kotów. Koty w reklamie zastanawiają się dlaczego ludzie tak obsesyjnie interesują się ich kupkami i czy przypadkiem nie sprzedają ich na czarnym rynku za grubą kasę. Suspens jest wielki, podkręcony contentem na LP, który zdecydowanie stworzyła kocia łapa. Nie jestem kociarą, ale po tym spocie wspieram wszystkie koty w rozwikłaniu ich zagadki… no bo w końcu co z tą kupką?!

Kasperski serial noir

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Na półkach dzisiejszych księgarni rządzą współczesne legendy, ale za czasów moich rodziców nie było innych bogów powieści kryminalnych niż Agatha Christie. Zainspirowani najlepszymi detektywistycznymi historiami i bezbłędnym kinem noir, twórcy Kaspersy’ego w ramach reklamy zaserwowali trzyodcinkowy serial o codziennym życiu smartfona. Konspiracja ogromna, a lojalność sprzętu wątpliwa. Dlatego konieczny jest security system w każdym naszym urządzeniu… Ciekawe, że jeszcze kilka lat temu Kaspersky był posądzony o kolaborację z rosyjskim kontrwywiadem… Ale czym tu się przejmować. Ważne, że reklamy robią dobre!

Żydowskie Centrum Kulturowe Żukowka

Kto robi dzisiaj reklamy? Np. Superbowla ogarnęły marki samochodowe i doritosy. A co Wy na to, gdybyście w TV zobaczyli reklamę z ks. Rydzykiem reklamującym Boże Narodzenie? Ta pozycja kulturowego centrum Żydowskiego Żukowki zbiła mnie z tropu. Po pierwsze chodzi o reklamę żydowskiego Nowego Roku Rosz ha-Szana, a po drugie, że wzięli w niej udział takie rosyjskie legendy jak trener rosyjskiej reprezentacji Leonid Słuckij, prowadzący TV show Ivan Urgant i solista kolosalnego niegdyś zespołu Maszyna Vremeni – Andrej Makarevicz. Hasło kampanii brzmi: A Ty gdzie spotkasz Rosz ha Szana? Trzy twarze reklamy uciekają z miejsc, w których są oczekiwane – ze stadionu, ze studia, z koncertu – żeby wspólnie uczcić święto. Co tu dużo mówić, sami zobaczcie.

Pango

Nie raz słyszałam, że dobrą pogodę zamówić można nie modląc się do niebios, tylko dzwoniąc do Putina. Najwyraźniej znana parkingowa firma Pango przewrotnie wykorzystała ten fakt i stworzyła zabawną reklamę swojej aplikacji. „Córka Putina ma tatę. Wy macie Pango.” Ja natomiast, samochodu nie mam, ale po tej reklamie biorę Pango w ciemno!

Michelob ULTRA

Producent Amerykańskiego piwa Michelob ULTRA, wie nie tylko co lubimy pić, ale też co nas kręci. Agencja FCB Chicago wykorzystała nagranie z 2014 roku ze Scottem Langley spokojnie czekającym aż jego golfowa piłeczka wpadnie do dołka… Brzmi niespecjalnie, prawda? Ale niespecjalne video nie zdobywa 4 mln wyświetleń w 3 tygodnie! Generalnie, reklama mówi o tym, że Michelob cieszy się z powrotu golfa do dyscyplin na Igrzyskach Olimpijskich w Rio, aż po 112 latach… Tylu emocji życzę każdej olimpijskiej dziedzinie.

Na zakończenie zapraszam Was do kilku bilboardów, które odmieniły życie wielu osób. Metamucil i jego kampania środków przeciw zaparciom „Shit, it doesn’t fit” rozkłada na łopatki. Genialne, bez dwóch zdań. Zobaczcie je →  tutaj.

Wszystkie powyższe pozycje potwierdzają jedno – nie ważne co, ważne jak! Każdy produkt czy usługa w dzisiejszym, opływającym w obrazki i video świecie może się przebić i sprzedać, jeśli tylko jest na to pomysł. Dziękuję wszystkim kreatywnym głowom za ich wkład w sztukę reklamy. Das ist fantastisch!