Tatusiowie, którzy bawią się Barbie. Szczery spot Mattel

Tatusiowie, którzy bawią się Barbie. Szczery spot Mattel
Mattel przez ostatnie lata stara się zmienić wizerunek Barbie w naszych oczach. Próbuje pomóc dziewczynkom wyrazić siebie i pokazuje, jak potężną moc ma ich wyobraźnia.
O autorze
1 min czytania 2017-01-24

„Tatusiowie, którzy bawią się Barbie” to nowa kampania marki Mattel Inc. – amerykańskiego przedsiębiorstwa, będącego największym pod względem przychodów ze sprzedaży producentem zabawek na świecie. Ruszyła ona w ten weekend, podczas rozgrywek Play-off, wraz z premierą 30 sekundowego spotu. 

W reklamie zobaczyć możemy 6 ojców, którzy otwarcie mówią, że zrobią wszystko, by ich córki były szczęśliwe i mogły robić to, co chcą… nawet jeśli tym czymś jest zabawa Barbie. 

Kampania nie tylko jest piękna, ma ona na celu pomóc dziewczętom wyobrazić siebie. Mattel ukazuje, jak ważnym elementem, kształtującym przyszłą tożsamość dziewczynek, jest zabawa i przyjmowanie ról społecznych. 

Od 2015 roku dostrzegamy przełom w lalkach Barbie. To wtedy ta kultowa lalka zrzuciła wysokie obcasy i założyła płaskie baleriny, trampki i sandały. Barbie to już nie tylko amerykańska blond piękność o niebieskich oczach, ale także Azjatka, Indianka, brunetka, rudzielec z ciemniejszą karnacją, jaśniejszą, piegowatą… to kilkadziesiąt różnych lalek, które pobudzają pasje, marzenia i wyobraźnię małych dziewczynek. Co ten rok przyniesie Barbie? Tego jeszcze nie wiemy, bo Barbie może być, kim chce!

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj



PS 

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Inna kampania łamiąca stereotypy „dziewczynek księżniczek”, pokazuje, jak ważny jest rozwój,  różnorodność i nie tylko, bo spot porusza też kwestię seksizmu. W spocie widzimy kilkuletnie dziewczynki w błyszczących, kolorowych strojach, które przeklinają jak szalone i dosadnie wyrażają własne zdanie. Bluzgi, miny i gesty wyraźnie kontrastują z różowym tłem.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Miesiąc po tym spocie powstał kolejny. Tym razem FCKH8.com, marka odzieżowa, która walczy z rasizmem, homofobią i seksizmem, poruszyła kwestię przemocy w rodzinie.