„Książka na podryw”, gwiazdy nagrywają audiobooki – charytatywna inicjatywa Audioteka.pl i Grupy Entropia Słowa

Dziś rozpoczęła się charytatywna akcja „Książka na podryw” organizowana przez Audioteka.pl oraz Entropię Słowa. W inicjatywę zaangażowało się wiele znanych osobowości m.in.: Joanna Kulig, Szymon Majewski, Maciej Orłoś i Zbigniew Zamachowski, którzy nagrają fragmenty swoich ulubionych książek.
O autorze
4 min czytania 2013-03-19

Dodatkowo każdy może przyłączyć się do akcji nagrywając swojego audiobooka dla ukochanej osoby. Ideą przedsięwzięcia jest promowanie literatury wśród młodzieży.

Dla 2 na 3 Polaków dzięki książce partner staje się bardziej atrakcyjny

Organizatorzy poprzez prowadzone właśnie badanie starają się uzyskać odpowiedź na pytanie czy dobra książka może być lepsza niż seks. Wstępne wyniki pokazują, że korzystanie z książek ma wpływ na relacje międzyludzkie. Blisko 85% respondentów uważa, że wspólne czytanie i słuchanie książek może służyć wzmocnieniu związku. Natomiast dla 2/3 ankietowanych czytanie książek sprawia, że partner wydaje się bardziej pociągający. Szczegółowy raport oraz wyniki badania zostaną przedstawione na spotkaniu dotyczącym Światowego Dnia Książki, który przypada na 23 kwietnia br.

W ostatnich latach mówi się głośno o tym, że czytamy coraz mniej i coraz rzadziej. Organizatorzy akcji „Książki na podryw” prowadzonej przez portal Audioteka.pl i Grupę Entropia Słowa chcą przełamać ten schemat i zaprezentować korzyści, które wynikają z obcowania z różnorodną literaturą. W raporcie znajdą się odpowiedzi na takie pytania jak m.in. czy osoba, która na randce wykazuje się brakiem znajomości literatury wydaje się mniej atrakcyjna, albo czy książki mogą pomóc w zainteresowaniu innych swoją osobą. Partnerem badania jest World Dating Company.

Osobowości kultury promują czytelnictwo

Zaproszenie do udziału w akcji przyjęło wiele znamienitych osobowości ze świata mediów, kultury i sportu, m.in.: Agata Passent, Monika Richardson, Zbigniew Zamachowski, Krzysztof Ziemiec, Michał Piróg, Olivier Janicki, Dorota Miśkiewicz, Wojciech Fibak, Maciej Orłoś, Magdalena Popławska, Przemysław Babiarz, Beata Sadowska, Maria Sadowska, Magdalena Schejbal, Szymon Majewski, Piotr Kędzierski, Katarzyna Montgomery, Dorota Warakomska, Wojtek Solarz, Bartek Topa, Anna Próchniak, Joanna Kulig, Maciej Bochniak, Agnieszka Szulim, Tomasz Raczek, Mirosław Hermaszewski, Katarzyna Żak, Cezary Żak, Małgorzata Zajączkowska, Grażyna Wolszczak, Cezary Harasimowicz, Borys Szyc, Małgorzata Pieczyńska, Malwina Buss, Sebastian Cybulski, Piotr Kędzierski, Katarzyna Kwiatkowska, Zuzanna Łapicka-Olbrychska, Dominika Kluźniak oraz Łukasz Simlat.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Zaproszeni do współpracy „Ambasadorzy Słowa” zgodzili się wystąpić w akcji pro bono. Całość dochodu ze sprzedaży unikalnej kolekcji audiobooków „Książki na podryw” zostanie przekazana przez Audioteka.pl na cele statutowe fundacji, której wybór zostanie ogłoszony przy okazji obchodów Światowego Dnia Książki w dniu 23 kwietnia br.

– Jestem wdzięczny wszystkim osobom zaangażowanym w projekt. Mam nadzieję, że w ten kreatywny sposób zapoczątkujemy modę na słuchanie audiobooków oraz przyczynimy się do nawiązania głębszych relacji międzyludzkich. Wierzymy, że stworzona przy pomocy wyjątkowych osobowości seria ‘Książki na podryw’ pozwoli na ukazanie korzyści płynących z literatury oraz zachęci odbiorców do korzystania z książek i audiobooków – powiedział Artur Wolski – Grupa Entropia Słowa.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Podczas spotkania osobowości zaproponowały tytuły książek, których fragmenty przygotują w formie audiobooków, pozostałą część przeczyta wybrany lektor. Limitowana edycja audiobooków „Książki na podryw” zostanie wydana na dyskach przenośnych w formacie MP3 i będzie dostępna dla zainteresowanych do pobrania przez Internet oraz telefony komórkowe.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

– Obcowanie z literaturą to nie tylko pozyskiwanie informacji o świecie czy rozrywka, ale także bogate źródło wiedzy o relacjach między ludźmi, postawach i uczuciach. Inicjatywie przyświeca wiele zabawnych pomysłów. Jednym z zaproszonych gości był Bartosz Szurik, który zachęcał do tworzenia autorskich audiobooków, ze specjalną ścieżką dźwiękową, którą stworzył wraz z przyjaciółmi dla swojej ukochanej. Interesujący pomysł pozytywnie wpłynął na ich relacje” – mówi Łukasz Kosman, Dyrektor Zarządzający Audioteka.pl. „ Zapraszamy wszystkich miłośników literatury do udziału w akcji poprzez przygotowanie własnego audiobooka. Jest to nie tylko ciekawe doświadczenie, ale i doskonała zabawa – dodaje Kosman.

Ławeczka dla zakochanych

Wstępem do projektu „Książka na podryw” była akcja prowadzona przez portal Audioteka.pl i Grupę Entropia Słowa w kinie Atlantic. W dzień św. Walentego – 14 lutego br. stanęła tam „Ławeczka uczuć”. Ci, którzy zdecydowali się na niej sfotografować z ulubioną książką, otrzymali kartę upominkową, a także wzięli udział w losowaniu specjalnych zestawów płyt DVD z filmami ufundowanymi przez Partnerów projektu. Akcja wspierana jest działaniami na portalu społecznościowym Facebook. Wszystkie zdjęcia zamieszczane są na profilu projektu „Książka na podryw”. Trzy fotografie, które do 20 kwietnia br. uzyskają największą sympatię użytkowników portalu wyrażoną głosami „lubię to”, otrzymają atrakcyjne nagrody. Dodatkowo zwycięska para weźmie udział w nagraniu profesjonalnego audiobooka, a jej zdjęcie ukaże się na łamach miesięcznika „Zwierciadło”.

Dodatkowo na facebookowym profilu Audioteki i Entropii Słowa inicjatorzy zachęcają do udostępniania swoich zdjęć z ulubioną książką, filmem lub audiobookiem. Partnerzy akcji wybiorą pary, którym ufundują nagrody niespodzianki. Ogłoszenie wyników odbędzie się 23 kwietnia, w Światowy Dzień Książki podczas spotkania z uczestnikami i osobowościami biorącymi udział w projekcie.

Badanie dla audioteka.pl – użytkownicy Przeznaczeni.pl

  • Czas trwania badania: od 12 do 18 marca 2013
  • Liczba respondentów: 2113
  • Liczba użytkowników Przeznaczeni.pl: 331 792

Wnioski:

  • Blisko 85% respondentów uważa, że wspólne czytanie i słuchanie książek może służyć wzmocnieniu związku 
  • 7 na 10 badanych przyznaje, że w trakcie randek rozmawia o książkach
  • Ponad 3/4 sądzi, że książki mogą pomóc w podrywaniu
  • Więcej niż 90% użytkowników nie słucha audiobooków w towarzystwie partnerów
  • Blisko 60% odpowiedzi wskazuje, że „miłość, życie i literatura nie są nierozerwalne”
  • Niespełna 55% użytkowników przeznaczeni.pl przyznaje się do czytania poradnika miłosnego lub książki erotycznej
  • Na randkę z molem książkowym wybrałoby się ponad ¾ pytanych
  • Tylko jedna trzecia uważa, że dobra książka może być lepsza niż seks
  • Randkę w bibliotece rozważa ponad 53% badanych
  • Jedna trzecia respondentów deklaruje, że czyta więcej niż 10 książek rocznie. Co piąty 4-6 książek, a blisko 25% czyta od jednej do trzech
  • Główną przyczyną sięgania po lekturę (42% odpowiedzi) jest chęć rozwoju lub poszerzenia wiedzy oraz potrzeba relaksu (blisko 28%)
  • Jeden na trzech badanych uważa, że audiobooki i książki pobudzają zmysły bardziej niż sztuka
  • Dla więcej niż połowy brak znajomości literatury na randce nie dyskredytuje partnera
  • Co czwarty użytkownik uznałby za pozytywną osobę, która na randkę przyniosłaby książkę
  • Badani wskazują, że w podrywaniu najbardziej pomocne są książki z zakresu: poezji (co piąty badany), poradników (blisko 14%) oraz podróżnicze (niespełna 13 %).
  • Czytanie książek sprawia, że partner wydaje się pociągający dla 2/3 badanych