Monika Regulska (VES): Event marketing pozwala na wielokanałową i wielopłaszczyznową prezentację marki

Monika Regulska (VES): Event marketing pozwala na wielokanałową i wielopłaszczyznową prezentację marki
O tym, jakie korzyści daje marce wykorzystanie event marketingu, co jest kluczem do udanego eventu, a także jakie największe wyzwania stoją przed branżą, rozmawiamy z Moniką Regulską, Marketing &PR Manager, VES Sp. z o.o. (Grupa TRIAS).
O autorze
3 min czytania 2017-02-20

Jakie są obecnie największe wyzwania przed jakimi stoi branża eventowa?

Eventy stanowią obecnie integralną część skrupulatnie opracowywanej strategii promocyjno-marketingowej firm. Osiągnięcie niepowtarzalnego efektu to wyzwanie, które niezmiennie od lat stawia przed sobą branża eventowa. Tylko nieliczni w branży potrafią umiejętnie łączyć rosnące oczekiwania, technologię, kreację i budżety oferując swoim klientom nieszablonowe rozwiązania pozwalające im wyróżnić się na tle konkurencji. Możliwości jakie daje nam technologia sprawiają, iż agencje eventowe stoją przed nie lada wyzwaniem, jakim jest zachowanie równowagi pomiędzy zastosowaniem zaawansowanych technologii a zdroworozsądkowym umiarem i wyczuciem estetyki mającym na celu dopasowanie do specyfiki grupy odbiorców. Kreacja, umiejętność wychodzenia poza utarte konwencje oraz przełamywanie schematów – mogą być odebrane jako banał, ale dla eventowców to wyzwanie, przed którym stają każdego dnia. Oczywiście mówiąc o wyzwaniach branży eventowej należy pamiętać o tym, że są one stawiane wszystkim podmiotom działającym w otoczeniu agencji. Duża konkurencja w branży sprawia, że firmy podwykonawcze systematycznie poszukują nowych rozwiązań, produktów oraz usług. Ważna jest jednak świadomość, że obecnie przewagę konkurencyjną stanowią nie tylko produkty, ale w dużej mierze ich umiejętne wykorzystanie w celu kreacji nowatorskich rozwiązań. Kolejnym z wyzwań, dotyczącym wszystkich podmiotów biznesowych w branży jest umiejętność dopasowania produktów i usług do możliwości budżetowych klienta. Kreatywne podejście do projektu, rozmowy, szukanie kompromisów i rozwiązań dopasowanych do potrzeb i możliwości każdej ze stron często staje się kluczowe, kiedy dochodzi do wyboru producenta wydarzenia.

Jakie najważniejsze korzyści daje marce wykorzystanie event marketingu?

Event marketing pozwala na wielokanałową i wielopłaszczyznową prezentację marki. Jedną z głównych korzyści, jakie daje event marketing, jest zdobycie przewagi konkurencyjnej poprzez niestandardowe formy komunikacji z grupą docelową. Dobrze zaplanowane działania z zakresu event marketingu pozwalają na zbudowanie platformy do komunikacji z odbiorcami. Należy pamiętać, że event marketing nie musi ograniczać się tylko do jednorazowego eventu, może stanowić cykl wydarzeń, który angażują uczestników w aktywny wieloetapowy proces budowania tożsamość marki. Event marketing pozwala wkroczyć marce w strefę czasu wolnego odbiorców, co w efekcie, przy umiejętnym wykorzystaniu, daje możliwość wywoływania w nich pozytywnych emocji i skojarzeń ze znakiem towarowym.

W jaki sposób eventy wpływają na wizerunek i przyczyniają się do budowania relacji z konsumentami/klientami?

Eventy zarówno te kameralne dedykowane wąskiej grupie odbiorców, jak i duże plenerowe mają wywołać w konsumentach/klientach pozytywne emocje. Tak jak wcześniej wspominałam eventy często stanowią aktywną formę spędzania czasu wolnego potencjalnych klientów. Pozwalają na utożsamianie produktów organizatora z pozytywnymi uczuciami, z czasem spędzonym z rodziną, znajomymi, z dobrą zabawą. Konsument nabywa w ten sposób przekonania, że oferowany produkt jest idealnym rozwiązaniem, który sprawi, iż stanie się szczęśliwszy. Dodatkowo firmy inwestując w event marketing, realizują za jego pośrednictwem zadania z zakresu CSR. Eventy to nie tylko koncerty czy też duże kongresy to również wydarzenia, które mogą integrować lokalne społeczności, poszerzać ich wiedzę chociażby na temat miasta, w którym żyją. Oprócz pozytywnych emocji związanych z marką, jakie wywołuje event, firma kształtuje wizerunek instytucji zaangażowanej w życie lokalnej społeczności, a w efekcie jej „popularność” rośnie.

Co jest kluczem do udanego eventu, także biznesowego?

Eventy nie dają drugiej szansy, a więc kluczem do udanego wydarzenia jest jego profesjonalne przygotowanie pod względem koncepcji, kreacji i doboru sprawdzonych podwykonawców. Kluczowym jest również prawidłowe zdefiniowanie grupy docelowej i celu, jaki chcemy poprzez wydarzenie jako firma osiągnąć. Prawidłowe wkomponowanie eventu w strategię firmy, jak również zaplanowanie dodatkowych aktywności pozwala na zwiększenie lojalności klienta względem marki.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Jak rozwój technologii wpływa na branżę eventową?

Rozwój technologii pozwala na kreowanie rozwiązań dotychczas niemożliwych. Coraz częściej kluczowym punktem scenografii wydarzenia nie jest centralnie umiejscowiona scena. Wg najnowszych trendów scenografia rozpościera się na całej przestrzeni, w której zgromadzeni są widzowie, otaczając ich z każdej ze stron. Za widocznymi, dla uczestników eventów, zmianami technologicznymi w branży eventowej, jakimi są m.in. projekcje 360, mappingi 3D na ogromnej przestrzeni, czy też projekcje realizowane na ruchomych, dynamicznych obiektach, stoją urządzenia – media servery, które posiadają największe firmy branży event engineering. Rozwój media serverów ułatwił i zoptymalizował pracę realizatorów, a co ważniejsze umożliwił realizację projektów, które jeszcze niedawno były poza zasięgiem możliwości i najśmielszych marzeń ekipy produkcyjnej. Możliwość prezentacji efektów finalnych jeszcze przed realizacją eventu stanowi istotny element procesu kreacji w przypadku złożonych i trudnych technologicznie eventów. Jednak kluczem w rozwoju technologii w branży eventowej są LUDZIE, którzy dzięki doświadczeniu i otwartości potrafią w pełni wykorzystać ich potencjał.

Jak kształtuje się poziom budżetów przeznaczanych na działania event marketingowe w porównaniu do pozostałych budżetów reklamowych?

Firmy coraz śmielej angażują się w działania event marketingowe, a tym samym część budżetów reklamowych przeznaczonych na inne działania jest przekierowywana na zintegrowane kampanie event marketingowe. Warto podkreślić, że wysokość budżetów dotyczących samej strony techniki eventowej w branży jest na względnie stałym poziomem na przestrzeni lat, niemniej jednak zakres usług, jakie mają być dostarczone w danym zakresie finansowym, znacznie rośnie.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

 

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

O rozmówcy:

Monika Regulska
Marketing &PR Manager, VES Sp. z o.o. (Grupa TRIAS)