Wielkanocne zakupy z Internetu? Branża spożywcza wciąż czeka na swoje „5 minut” w sieci

eCommerce

partnerem merytorycznym działu jest EDRONE ECRM FOR ECOMMERCE

Wielkanocne zakupy z Internetu? Branża spożywcza wciąż czeka na swoje „5 minut” w sieci

Przed świętami wielkanocnymi e-delikatesy oraz sklepy internetowe z branży spożywczej intensywniej zachęcają do zakupów z dostawą do domu. Czy zamawianie jedzenia przez Internet zyska w końcu na popularności, tak jak przewidują prognozy?

W porównaniu do rynków zagranicznych rodzime e-delikatesy mają wciąż sporo do nadrobienia. W czasie gdy Ocado, czyli największe delikatesy internetowe w Wielkiej Brytanii, wygenerowały 600 mln funtów (ok. 3 mld zł) przychodu, w Polsce wynik ten dla całej branży łącznie wyniósł zaledwie 200 mln zł. Wiele wskazuje więc na to, że nie jesteśmy jeszcze do końca przekonani do kupowania jedzenia z Internetu, ale z drugiej strony coraz chętniej sprawdzamy, jak to działa.

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

– Z naszych analiz* wynika, że 95 proc. kupujących w Internecie woli nabywać żywność tradycyjną (pieczywo, owoce) oraz inne produkty spożywcze (miód, wino, produkty do sushi) w równie tradycyjnych sklepach lub marketach – mówi Wojciech Czajkowski, dyrektor zarządzający PayU SA, dostawcy płatności internetowych. – Niemal co dziesiąta badana osoba przyznała jednak, że w ciągu ostatniego roku dokonała przynajmniej jednego zakupu produktów spożywczych w e-delikatesach. Z pewnością pozytywne doświadczenia związane z tego typu zakupami będą w przyszłości wpływały na rosnącą liczbę osób, które z nich skorzystają – dodaje.

Według szacunków PMR (Perceptive Market Research) rynek internetowych zakupów spożywczych w Polsce wzrośnie do 2014 r. ponad dwukrotnie, do ok. 450 mln zł. O dużym potencjale rozwoju tego segmentu świadczy m.in. niewielki jeszcze na ten moment udział e-delikatesów w całym rynku spożywczym w naszym kraju. Jest to zaledwie 0,1-0,2 proc., czyli 5-krotnie mniej, niż wynosi średnia europejska (tj. 1,5 proc.) i aż 20-krotnie mniej, niżw Wielkiej Brytanii, która jest pod tym względem liderem.

Obecnie w Polsce zakupy spożywcze przez Internet znalazły się w ofercie pięciu znanych sieci: Piotra i Pawła, Almy, Tesco, Auchan oraz E.Leclerc. Oprócz wirtualnych marketów, możliwość zamówienia zakupów spożywczych z dostawą do domu oferują również sklepy internetowe takie, jak: A.pl, FreeDelikatesy.pl, Frisco.pl czy DoDomku.pl. Stopniowo pojawiają się także rozwiązania mobilne ułatwiające zakupy, jak np. aplikacja Listonic, która umożliwia przygotowanie listy produktów i dokonanie ich zakupu z kilku sklepów z poziomu telefonu.

– Wprowadzenie nowoczesnych rozwiązań technologicznych, które ułatwiają proces zakupowy jest w tym przypadku równie ważne, jak udostępnianie kupującym różnorodnych kanałów płatności, do korzystania z których są przyzwyczajeni. Dostępność wielu form płatności, w tym e-przelewów, które są najchętniej wybierane podczas zakupów internetowych, jest niezwykle istotna, bo jest to jeden z głównych czynników budujących zaufanie konsumentów do sklepu internetowego – podsumowuje Wojciech Czajkowski z PayU.

*Badanie zostało wykonane w dniach 05 - 12 marca 2013 r. metodą CAWI na zlecenie PayU SA. Grupę badawczą stanowiło ponad tysiąc użytkowników platformy handlowej Allegro deklarujących dokonywanie zakupów także w sklepach internetowych poza platformą.

Komentarze

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij