Wisetrends – nowy mędrzec social media

Aktualizowane co godzinę, oparte o niestandardowe kryteria, odpowiednio wyselekcjonowane, bezpłatne i ogólnodostępne – takie są statystyki przygotowywane przez Wisetrends, nowe narzędzie do analizowania, raportowania i optymalizacji działań w mediach społecznościowych.
O autorze
2 min czytania 2013-04-09

Startująca 15 kwietnia 2013 r. usługa w innowacyjny sposób podchodzi do zagadnienia interpretacji danych w social media, a jej twórcy zapowiadają, że to dopiero początek rewolucji w tej dziedzinie.

Tysiące firm dostrzegają potencjał mediów społecznościowych i za ich pośrednictwem komunikują się z fanami. Jednak, aby świadomie i skutecznie prowadzić taki dialog, niezbędna jest wiedza i analiza najnowszych trendów oraz nastrojów panujących w obszarze social media. Z myślą o tym powstało Wisetrends, narzędzie pozwalające na bieżące monitorowanie działań marki w mediach społecznościach. – Słowo „wise” w języku angielskim oznacza mędrca, kogoś z dogłębną, przeanalizowaną i sprawdzoną wiedzą. Chcemy być właśnie takim mędrcem, jeśli chodzi o social media – mówi Piotr Różycki, prezes spółki Big Data, twórcy Wisetrends. – Doskonale zdajemy sobie sprawę z tego jak ważne jest kolekcjonowanie, odpowiednia interpretacja oraz szybka reakcja na statystyki zachowań fanów marki w Internecie. Dlatego dostarczane przez nas dane przedstawiane są w taki sposób, aby były nie tylko wskazówkami do prowadzenia bieżącej komunikacji, ale także stanowiły podstawę do podejmowania kluczowych decyzji marketingowych, tworzenia strategii, optymalizacji działań czy planów rozwoju profili społecznościowych – dodaje.

Poza podstawowymi raportami i aktualizowanymi co godzinę statystykami, dostępnymi bezpośrednio na stronie Wisetrends.com, usługa ta, wykorzystując specjalny algorytm oparty na szczegółowo dobranych atrybutach i założeniach, nadaje fanpage’om unikalny wskaźnik WiseIndex (WI), który pozwala na bieżąco określić pozycję danego fanpage’a w ogólnym i kategoryzowanym rankingu. – Do tej pory podstawowym kryterium, według którego najczęściej klasyfikowane były fanpage’e to liczba fanów. Jednak to nie ona, a jakość i skuteczność prowadzenia dialogu z odbiorcami jest najważniejsza w funkcjonowaniu firmowych profili na Facebook’u. Dlatego przyznając WiseIndex, bierzemy pod uwagę szereg czynników, chociażby takich jak wskaźnik PTA, zaangażowanie czy responsywność. Dopiero ich mix i odpowiednie zestawienie pozwalają w obiektywny sposób określić skuteczność i realny zasięg działań prowadzonych w social media – mówi Piotr Różycki. – Dlatego wyniki naszych rankingów i pozycja nadana poszczególnym profilom przez WiseIndex może okazać się dla wielu osób dużym zaskoczeniem – dodaje.

W pierwszej kolejności Wisetrends wziął pod swoją lupę kilkaset najpopularniejszych polskich fanpage’y, w kilkudziesięciu kategoriach. Jednak lista monitorowanych profili jest nadal otwarta, każdy użytkownik może zaproponować fanpage, który jego zdaniem powinien zostać dodany do wykazu Wisetrends. – To dopiero początek naszych działań. Bardzo dynamicznie się rozwijamy i w kolejnych tygodniach konsekwentnie będziemy poszerzać zakres naszych usług – zapowiada Różycki. – Planujemy udostępniać szereg nowych, niespotykanych do tej pory funkcjonalności, pozwalających na zaawansowanym poziomie analizować działania marketingowe firm i marek nie tylko na Facebook’u, ale także w innych kanałach social media, takich jak Twitter czy Google+ – informuje.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj