Źródła Wiedzy – pierwsze w Polsce badanie o źródłach wiedzy biznesu

Rozpoczynający się właśnie projekt Źródła Wiedzy to pierwsze w Polsce badanie, na temat sposobów pozyskiwania przez firmy wiedzy o konsumentach, produktach, usługach i rynku. Projekt został zainicjowany przez Organizację Firm Badania Opinii i Rynku oraz Polskie Towarzystwo Badaczy Rynku i Opinii...
O autorze
1 min czytania 2017-04-20

…przy współpracy Harvard Business Review Polska, Konfederacji Lewiatan oraz Narodowego Centrum Badań i Rozwoju.

Rezultatem badania będzie raport przedstawiający czym kierują się przedsiębiorstwa podejmując ważne decyzje biznesowe jak wprowadzenie nowego produktu, usługi, prowadzenie prac badawczo-rozwojowych czy przeprowadzenie kampanii reklamowej.

Świat biznesu ma niespotykane dotąd możliwości korzystania z najróżniejszych źródeł wiedzy o konsumentach i rynku. Rada Badania przygotowując się do projektu naliczyła ich kilkadziesiąt typów. Jesteśmy bardzo ciekawi jak korzystają z nich firmy, czy zbierają dane samodzielnie, czy wykorzystują do tego celu zewnętrznych dostawców. Jak radzą sobie z wszechobecnym nadmiarem danych. Niezwykle interesuje nas również w jaki sposób różne strumienie informacji są łączone w spójną wiedzę potrzebną do zarządzania biznesem. – mówi Anna Karczmarczuk, reprezentująca Radę Badania.

Projekt Źródła Wiedzy zawiera także drugi moduł badawczy, mający na celu poznanie źródeł informacji, na postawie których konsumenci i obywatele podejmują swoje decyzje zakupowe i wyborcze. W kwestionariuszu znalazły się m.in. pytania o rolę intuicji, opinie znajomych, media czy wyniki badań opinii.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Badanie Źródła Wiedzy ma całkowicie non-profitowy charakter, a jego wyniki będą upublicznione na www.zrodlawiedzy.pl. Za jego stronę merytoryczną odpowiada Rada Programowa, w skald której weszło 10 ekspertów reprezentujących różne obszary badawcze.

Organizatorami badania Źródła Wiedzy są Organizacja Firm Badania Opinii i Rynku (www.ofbor.pl) oraz Polskie Towarzystwo Badaczy Rynku i Opinii (www.ptbrio.pl) . Projekt powstał przy współpracy Harvard Business Review Polska, Konfederacji Lewiatan oraz Narodowego Centrum Badań i Rozwoju.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Więcej informacji oraz link do badania na www.zrodlawiedzy.pl

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się