e-Commerce w Polsce 2012 w oczach internautów (raport)

Co Polacy sądzą o sklepach internetowych? Które narzędzia e-commerce wykorzystują najczęściej? Dlaczego niektórzy klienci rezygnują z zakupu tuż przed dokonaniem transakcji? Jest już dostępny raport o rynku handlu elektronicznego w Polsce przygotowany przez Gemiusa dla e-Commerce Polska.
O autorze
1 min czytania 2013-04-11

Opracowanie prezentuje postawy polskich internautów wobec zakupów w sieci, ich opinie na temat sklepów www czy aukcji internetowych, tego, jak z nich korzystają i dlaczego zdarza się, że ostatecznie rezygnują z zakupu, a także dane o profilach klientów poszczególnych narzędzi e-commerce, w tym zakupów grupowych, pasaży handlowych czy serwisów opinii.

– Nasz raport to kompleksowa analiza polskiego e-commerce’u – komentuje Joanna Parczyńska, Country Manager Gemius Polska. – Dzięki wieloletniemu doświadczeniu Gemiusa w badaniach internetowych mogliśmy opracować produkt, który jest nie tylko ciekawym źródłem wiedzy o tej sferze rynku, ale też powinien stać się inspirującą lekturą obowiązkową dla wszystkich, którzy prowadzą biznes związany z zakupami online – dodaje.

– Raport stanowi wartość dodaną dla naszych firm członkowskich, a zaprezentowana w nim analiza może być dużym wsparciem dla rozwoju polskiej branży e-commerce – mówi Grzegorz Wójcik, prezes Fundacji Rozwoju Gospodarki Elektronicznej koordynującej projekt powstania e-Izby Izby Gospodarki Elektronicznej.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Raport został opatrzony komentarzami ekspertów, którzy na co dzień zajmują się różnymi aspektami handlu elektronicznego, w tym Macieja Gałeckiego (Bluerank), Zbigniewa Nowickiego i Piotra Wojnarowicza (Opiniac.com), Artura Sadowskiego (Platforma SerwerSMS.pl), Kamili Wrońskiej (Brandbank), Wojciecha Czajkowskiego (PayU SA), Aleksandra Naganowskiego (MasterCard), Katarzyny Koral, Jacka Paciorka i Kamila Trembacza (eBroker.pl), Grzegorza Wójcika i Patrycji Sass-Staniszewskiej (e-Commerce Polska) oraz Mateusza Gordona i Wojciecha Żbikowskiego (Gemius).

Prezentowane w raporcie badania zostały zrealizowane metodą ankietową (Computer Asisted Web Interview, CAWI) w grudniu 2012 roku na próbie 1,5 tys. internautów.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Cały raport można zobaczyć tutaj.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się