15% posiadaczy smartfonów zeskanowało QR kod - raport MEC

Pressroom NowyMarketing
Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść
15% posiadaczy smartfonów zeskanowało QR kod - raport MEC

Czy QR kody podbiły polski rynek reklamy? Wg badań MEC Analytics and Insight tylko 15 proc. osób zeskanowało QR kod korzystając z aplikacji dostępnej w smartfonie.

 86 proc. z grona 3365 ankietowanych posiadaczy smartfonów widziało wcześniej QR kod, a 65 proc. właściwie wskazało, że jest to zaszyfrowana wiadomość tekstowa.

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

  W ubiegłym roku na pytanie czy widziałeś wcześniej QR Kod twierdząco odpowiedziało 56 proc. respondentów, w tym roku już 86 proc. Analogicznie, coraz więcej Polaków wie czym jest QR kod. Rok temu prawidłową odpowiedź podało 42 proc. respondentów, w tym roku już 65 proc.

 Tylko co piąty Polak jest pewien, że jego aparat telefoniczny umożliwia skanowanie informacji zakodowanych w QR kodach. W praktyce 15 proc. posiadaczy smartfonów je zeskanowało. QR kody mają coraz większy, ale ciągle niewykorzystany, potencjał reklamowy. Dla reklamodawców, których grupą docelową są młode osoby w wieku 20-29 lat, uczące się lub pracujące na stałych posadach, z wykształceniem co najmniej średnim, komunikacja z wykorzystaniem QR kodów może stanowić ważny kanał przekazu, szczególnie przy organizacji promocji i konkursów.

 

Komentarze

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij