Piotr Haładus (Promedica24): W marketingu najważniejsze jest dokładne zrozumienie decyzji zakupowych klienta. Insight wciąż jest królem

Piotr Haładus (Promedica24): W marketingu najważniejsze jest dokładne zrozumienie decyzji zakupowych klienta. Insight wciąż jest królem
Osobą, która tym razem zmierzyła się z Marketingową 11 jest Piotr Haładus - członek zarządu Promedica24 nadzorujący marketing na wszystkich rynkach działalności firmy.
O autorze
2 min czytania 2017-06-01

1. W marketingu najważniejsze jest…

Dokładne zrozumienie decyzji zakupowych klienta. Insight wciąż jest królem.

2. Projekt lub kampania, które dodały mi skrzydeł…

Na pewno kampania, którą miałem przyjemność współtworzyć i wdrażać, czyli rebranding Scan Holiday na TUI Family. Nagrodzona zresztą srebrnym Effie, z czego jestem bardzo dumny.

3. Najtrudniejsze zawodowe wyzwanie, z którym przyszło mi się zmierzyć…

Stoi dopiero prede mną. Wyzwaniem na najbliższe miesiące jest rozwijanie zawodu, który skutecznie wypromowaliśmy w Promedica24 – opiekuna i opiekunki osoby starszej. Przed tym zawodem stoi przyszłość, na co wskazują eksperci, badania opinii, barometry poszukiwanych zawodów i… demografia, czytaj: społeczeństwa krajów UE z wysokim odsetkiem seniorów.

4. Projekt, z którego jestem najbardziej dumny, to…

Przekształcenie marki Scan Holiday w TUI Family. To, czego udało nam się dokonać, to nadanie nowej marce charakteru rodzinnego, bez kanibalizacji istniejącej już marki TUI.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

5. Kampania, której twórcom mógłbym zazdrościć, to…

Świetnie zrealizowana, szeroko komentowana i chwytająca za serce kampania pewnego serwisu aukcyjnego. „Jestem Twoim dziadkiem” dodało olbrzymiego pozytywnego ładunku marce.

6. Najbardziej obiecujące nowe trendy w marketingu, to…

Kolejna porcja nowych haseł, jak VR, AR, MR, marketing automation, czy social selling. Dla mnie na pewno interesująca jest personalizacja treści i dialog zamiast jednostronnej komunikacji. Jestem zwolennikiem bliskości z grupą docelową, czemu na pewno posłuży real-time marketing.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

7. Działania, które są totalnie przereklamowane w marketingu, to…

Nieco z przekąsem – kiedy patrzę na obecność i działania niektórych marek w mediach społecznościowych, zwłaszcza na Facebooku, to mam wrażenie, że decyzja o byciu online była zbyt pochopna. Wejść łatwo, zarządzać trudno, wyjść z klasą jeszcze trudniej. Za to specjaliści od kryzysów mają co robić.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

8. We współpracy na linii agencja-marka najważniejsze są…

Zaufanie do agencji i jej propozycji, to po stronie klienta. Idealny klient to taki, który po partnersku traktuje agencję, wychodząc z założenia, że nie jest ona rekrutem, ale towarzyszem broni, a jej pomysły wynikają z wiedzy i doświadczenia i zrozumienia istoty biznesu klienta. Może zabrzmi to naiwnie, ale nie ma sukcesu bez wspólnego działania. Z kolei dobra agencja wgryza się w biznes klienta i nie oferuje każdemu tych samych pomysłów. Od zrozumienia biznesu do zrozumienia potrzeba i propozycji rozwiązania – to kanon działania dobrej agencji.

9. Swoje inspiracje czerpię z…

Rozmów z ludźmi. Spotykam się z klientami, rozmawiam z partnerami franczyzowymi, opiekunkami i partnerami Promedica24. Ich doświadczenie i praktyczna obserwacja naszego biznesu podpowiada mi, jak kierować marką na każdym z rynków i na poziomie całej grupy.

10. Moja kampania marzeń…

Jest jeszcze przede mną. Podejrzewam, że wyzwaniem będzie jej realizacja i takie ułożenie, aby klienci od razu zrozumieli co właściwie mamy im do zaoferowania. Posłużę się przenośnią – opiekunka osoby starszej zastępuje mnie samego w opiece nad moimi rodzicami, czy innymi bliskimi w wieku senioralnym. Kampanią marzeń byłaby pewnie kampania 360 stopni promująca nasze usługi.

11. Zajmuję się marketingiem, dlatego że…

Lubię to, czym się zajmuję. A gdybym miał określić cechy marketingu, które mnie szczególnie pociągają, to na pewno jego interdyscyplinarność. Od twardych danych z budżetów, badań, leadów, itd. po psychologię zachowań, socjologię i kreację. Szczególnie marketing usług to wielkie wyzwanie, bo siłą rzeczy konsument nie może dotknąć namacalnego produktu. Jeśli dodamy do tego działania na różnych rynkach, w różnych kulturach i systemach prawnych regulujących opiekę nad seniorami, to trudno się dziwić, że zajmuję się marketingiem.