Facebook chce zarabiać na reklamach w grupach?

Niedawno Mark Zuckerberg spotkał się z administratorami najpopularniejszych, amerykańskich grup na Facebooku, żeby przedstawić im nowe funkcje, które będą dostępne dla zarządzających społecznościami, w tym m.in. rozbudowany system analityczny. Czy nowe narzędzia oddane w ręce administratorów grup...
O autorze
1 min czytania 2017-07-03

…na Facebooku to zapowiedź wprowadzenia reklam wyświetlanych członkom grup?

Do tej pory grupy na Facebooku były jednym z niewielu obszarów nieeksploatowanych reklamowo. Biorąc pod uwagę fakt, że grupy mają kilkukrotnie większe zasięgi organiczne niż profile firmowe, a zaangażowanie użytkowników grup jest nieporównywalnie większe od zaangażowania na Fanpage’ach ewentualna decyzja zespołu Facebooka związana z monetyzacją grup wydaje się bardzo dobrym posunięciem biznesowym.

Inaczej sprawa wygląda z perspektywy zwykłego użytkownika Facebooka. W swoim założeniu portal ten miał być platformą łączącą społeczności, a nie kolejnym miejscem bombardującym użytkowników komunikatami reklamowymi. Dlatego można spodziewać się, że reakcje użytkowników na reklamy wyświetlane w grupach będą negatywne. Nie zmieni to jednak faktu, że dopóki chęć przynależności do grup będzie wysoka, Facebook nie powinien obawiać się odpływu użytkowników z powodu reklam w grupach. Czas pokaże, czy w związku ze zmianami dojdzie do konsolidacji grup, czy wręcz przeciwnie – będą powstawać coraz to nowe, mniejsze i niszowe społeczności.

 

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Autorka:

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Anna Bilińska
Social Media Specialist, IPG Mediabrands

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się