Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Dowiedz się, jakie narzędzia pomogą Ci w rozwinięciu strategii sprzedażowej – od tworzenia contentu, aż po moderację – i jakie procesy można zautomatyzować.

WEŹ UDZIAŁ

3 w 1, czyli o efektywnej migracji użytkowników serwisów C.H. Beck

Zaprojektowanie nowego serwisu to zawsze duże wyzwanie. A co jeśli ma on składać się z funkcjonalności 3 innych stron, które już istnieją? Przed takim wyzwaniem stanęła Symetria opracowując rozwiązanie dla C.H. Beck, które było skierowane do różnych grup sektora publicznego i prywatnego.
O autorze
2 min czytania 2013-05-15

Content is the king

W dobie coraz większego znaczenia treści istotne staje się zapewnienie użytkownikom, jak najlepszych możliwości jej eksploracji. Obserwując ten trend C.H. Beck postanowiło połączyć zasoby 3 niezależnych serwisów: ekspertkadrowy.pl, ekspertbudżetowy.pl, ekspertbhp24.pl w 1 stronę. Celem tej zmiany było zapewnienie użytkownikom szerszego dostępu do kontentu wydawnictwa. Z drugiej jednak strony ta ewolucja otwierała nowe możliwości biznesowe związane z cross- i up-sellingiem. Tak powstał portal www.ekspertbeck.pl, który stał się kluczowym produktem w ofercie wydawnictwa.

– Do realizacji projektu poszukiwaliśmy firmy, która przeprowadzi dla nas badania z użytkownikami i jednocześnie pomoże w zaprojektowaniu struktury serwisu w taki sposób, aby sprostać naszej wymagającej grupie docelowej – mówi Marta Siekierska , E-Commerce Team Leader w Wydawnictwie C.H. Beck.

Użytkownicy w centrum prac koncepcyjnych

Główne wyzwanie polegało na takiej organizacji treści i zaprojektowaniu nawigacji w serwisie, aby różne grupy odbiorców, które do tej pory korzystały z niezależnych portali, nie miały problemu z odnalezieniem interesujących ich informacji. Istniało duże ryzyko związane z utratą części subskrybentów podczas procesu migracji, dlatego nadrzędnym celem stała się minimalizacja tego zagrożenia.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

– Zależało nam, aby nie wprowadzać niepotrzebnych innowacji i dodatkowych utrudnień, gdyż odbiorcy treści zdążyli przyzwyczaić się do struktury nawigacyjnej – mówi Marta Siekierska, E-Commerce Team Leader w Wydawnictwie C.H. Beck.

Podczas prac koncepcyjno-projektowych zorganizowano badanie z osobami pracującymi w kadrach, księgowości czy będącymi specjalistami ds. BHP. Użytkownicy realizowali szereg zadań na wstępnym projekcie funkcjonalnym serwisu www.ekspertbeck.pl. Pozwoliło to na identyfikację obszarów problematycznych, które zostały zweryfikowane w kolejnych iteracjach projektu.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

– Postanowiliśmy oprzeć projekt o główną koncepcję zapewnienia użytkownikom jak najsprawniejszego dotarcia do poszukiwanych przez nich treści, pamiętając jednocześnie o celach biznesowych serwisu czyli maksymalizacji sprzedaży dostępów do serwisu – Jacek Samsel, Senior UX Specialist, Symetria.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Tym samym Symetria zdecydowała się na zastosowanie w projekcie kilku odmiennych modeli przeszukiwania zasobów serwisu. Za główny model przyjęto katalog tematyczny, skupiony wokół potrzeb i problemów przed którymi stoją użytkownicy serwisu. Jego uzupełnieniem został zbiór pomocnych w codziennej pracy narzędzi oraz wyszukiwarka wewnętrzna serwisu.

Czy się udało?

Nowy serwis z powodzeniem realizuje założone cele biznesowe w oparciu o nowatorskie rozwiązanie na rynku B2B. Użytkownicy mają dostęp do 5 darmowych odsłon artykułów, po czym serwis jest blokowany a dostęp do niego jest sprzedawany w elastycznych formach.

Wcześniejsze obawy związane z utratą części użytkowników nie znalazły odzwierciedlenia w rzeczywistości. Użytkownicy szybko zadomowili się w nowym serwisie, a liczba osób odwiedzających dzisiaj www.ekspertbeck.pl jest większa niż średnia sumaryczna liczba odwiedzić 3 starych serwisów.

Nowy serwis od chwili startu odwiedziło ponad milion unikalnych użytkowników. Ruch z tygodnia na tydzień stale rośnie. Migracja klientów na nowy portal została dokonana bez strat ilościowych. Co istotne użytkownicy w znacznej mierze powracają na serwis i dobrze rozumieją jego nową strukturę, a nawigacja nie sprawia im trudności. Odbiorcy wykazują zaangażowanie na serwisie, co widać w statystykach związanych z jego penetracją. Po analizie ich zachowań widać również, że pozyskiwany ruch, jest lepszy jakościowo.