Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Dowiedz się, jakie narzędzia pomogą Ci w rozwinięciu strategii sprzedażowej – od tworzenia contentu, aż po moderację – i jakie procesy można zautomatyzować.

WEŹ UDZIAŁ

Rak. To się leczy! – czas na kobiety

Rozpoczyna się drugi etap ogólnopolskiej kampanii społecznej „Rak. To się leczy!”. Wśród znanych Polek wspierających kampanię znalazły się m.in. Kayah, Dorota Stalińska, Małgorzata Kożuchowska, Maja Ostaszewska czy pisarka Katarzyna Grochola.
O autorze
3 min czytania 2013-05-26

Działania edukacyjne zatoczą szersze kręgi, przenosząc się z ekranów telewizyjnych i kinowych na akcje w kilkunastu miastach i miasteczkach. Silnym, merytorycznym wsparciem „kobiecej odsłony” kampanii będą lokalne stowarzyszenia Amazonek.

„Liga na badania zaprowadzi!”

Podobnie jak podczas pierwszej odsłony, kobiety przemówią do nas parafrazując teksty z popularnych filmów i seriali, np. „Rodzinka.pl” czy kultowa „Seksmisja”, zaś muzycznym motywem przewodnim będzie utwór „Supermenka”. Wśród znanych Polek wspierających kampanię znalazły się m.in. Kayah, Dorota Stalińska, Małgorzata Kożuchowska, Maja Ostaszewska czy pisarka Katarzyna Grochola.

Jak mówi poza kadrem filmowa Natalia Boska (M. Kożuchowska), dojrzałość i mądrość polega właśnie na tym, by poddawać się badaniom i w ten sposób uniknąć tego, czego się obawiamy. Z kolei Kayah, śpiewająca „bądź supermenką przez całe życie, badaj się i pamiętaj – rak. To się leczy!”, odkrywa inny, bardziej duchowy aspekt profilaktyki.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

– Przez szacunek dla Stwórcy i dla samych siebie powinniśmy poświęcić sobie trochę uwagi, pomyśleć o sobie z pewną czułością. Badanie się i poświęcenie uwagi sobie, swojemu zdrowiu, taką czułością właśnie jest – uważa Kayah.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

„Rak. To się leczy!” to pierwsza w Polsce kampania zrzeszająca największe organizacje pacjentów onkologicznych i stowarzyszenia onkologów. Jej celem jest zmiana nastawienia Polaków wobec choroby nowotworowej, przełamanie strachu i zachęta do korzystania z dostępnych badań w myśl przesłania – że rak, w porę wykryty, jest uleczalny! W zimowej odsłonie kampanii akcję wspierali Jerzy Stuhr, Cezary Pazura, Jarosław Boberek i Stanisław Mikulski. Organizatorzy pozyskali dla akcji światowej sławy wokalistkę i autorkę – Katie Melua, która 16 czerwca wystąpi w Warszawie na specjalnym, charytatywnym koncercie dedykowanym pacjentom chorym na raka, pozbawionym refundacji. Koncert brytyjskiej gwiazdy poprzedzi Kasia Kowalska i Klara.

„Bądź Supermenką przez całe życie…”

Polacy nie doceniają wagi profilaktyki, przede wszystkim w kwestii zdrowia iżycia. Nie badają się, bo wolą „nie wiedzieć” lub zgłaszają się do lekarza, gdy choroba jest zaawansowana, a jej leczenie trudniejsze i kosztowniejsze. Według prognostyk, nowotwory będą głównymi chorobami w Polsce. 

W 2009 roku na raka zachorowało prawie 140 tysięcy osób. Obecnie około 400 tysięcy osób jest chorych iżyje z nowotworem. Według polskich statystyk do roku 2025 chorych na raka będzie około 600 tysięcy osób. Oznacza to, że w niedalekiej przyszłości nowotwory będą głównymi chorobami w Polsce.

– Kampanie edukacyjne, takie jak „Rak. To się leczy!” są bardzo potrzebne. Ale równie ważną sprawą jest język, jakim się przemawia – mówi Krystyna Wechmann, Prezes Federacji Stowarzyszeń Amazonki. – 20 lat działania Amazonek to wystarczająco długi odcinek czasu, by wyciągnąć wnioski, że na polu edukacji onkologicznej jest jeszcze wiele do zrobienia. Widać jednak,że coraz więcej Polek wie o raku piersi, czynnikach ryzyka czy dostępnych badaniach profilaktycznych. Ta praca przynosi efekty, jednak najbardziej wtedy, gdy kampania nie straszy, lecz używa innych środków perswazji, choćby humoru – dodaje pani Krystyna.

W Polsce co roku na raka piersi zapada 10 000 kobiet, a umiera ok. 5000 – to wciąż za dużo w porównaniu do innych wysokorozwiniętych krajów, gdzie stosunek umieralności wynosi średnio 30% w porównaniu do 50% w naszym kraju.

– Nie pozwólmy sobie na to, abyśmy zostali umieszczeni w takiej kartotece z napisem „zamknięta historia, za późno. Bo nie musi tak być – mówi Małgorzata Kożuchowska.

W Polskę idziemy

Już od 24 maja przez 7 weekendów w 7 miastach odbędą się akcje edukacyjne organizowane w ramach kampanii społecznej „Rak. To się leczy!” wraz z Federację Stowarzyszeń Amazonki.

Konkursom i zabawom prozdrowotnym towarzyszyć będą konsultacje, wystawa zdjęć Amazonek oraz spotkania ze znanymi osobami, które wygrały lub toczą walkę z rakiem, m.in. z Krystyną Koftą czy Beatą Kawką. Dodatkowo będzie można porozmawiać z edukatorkami i zasięgnąć porad dietetycznych, dermatologicznych, medycznych i związanych z finansowaniem na wypadek choroby nowotworowej.

Podczas tzw. Woman`s Day rozdawane będą okolicznościowe almanachy „Warto wiedzieć, by wygrać”. To stworzone przez organizatorów kampanii kompendium wiedzy o nowotworach, sposobach ich rozpoznawania, a także wskazówki, jak żyć, żeby zminimalizować ryzyko choroby.

Latem kampania „Rak. To się leczy!” obecna będzie podczas 10 koncertów muzycznej trasy „Złote Przeboje na wakacjach”, gdzie m.in. będzie można skorzystać z bezpłatnych badań mammograficznych.

Organizatorami kampanii są: agencje CAE Agency, Musicart i F2F Evolution, a także Polska Koalicja Organizacji Pacjentów Onkologicznych.

W kampanię zaangażowało się również wiele firm, które we własnym zakresie prowadziły dotąd batalię o podniesienie poziomu wiedzy Polaków na temat raka, m.in. ING Życie, Nutricia, Lilly, HP, Limito i Astra Zeneca.

Strona kampanii: www.rak.tosieleczy.pl