Bezkompromisowa kampania Virgin Mobile

Określenie „bez limitów” jest stałym punktem komunikacji oferty operatorów sieci komórkowej w Polsce. Niecodziennie podszedł do niego znany z prowokacyjnych kreacji reklamowych operator Virgin Mobile Polska.
O autorze
2 min czytania 2013-06-06

W sieci i outdoorze ruszyła promująca ofertę na kartę kampania „Bez kompromisów”, której kreację przygotowała agencja reklamowa Workroom. Tuż po starcie kampanii w kanale social media marki Virgin Mobile Polska rozgorzała burzliwa dyskusja na temat jej kontrowersyjności.

Wizerunek największego na świecie wirtualnego operatora Virgin Mobile od zawsze wzbudza wiele emocji. Kierowana przez Richarda Bransona marka pozwala sobie w komunikacji na wiele i tym samym skupia wokół siebie ludzi o podobnej osobowości na całym świecie.

Nie inaczej jest w przypadku startującej właśnie kampanii o nazwie „Bez kompromisów”, która promuje nową ofertę na kartę. Głównym elementem kampanii jest spot zamieszczony w kanale marki na Youtube:

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Kreacja została oparta o pokazanie prowokacyjnych scen bliskości między ludźmi, które łamią bariery związane z okazywaniem sobie uczuć. Spot promuje konkurs, w którym zadaniem uczestników jest pokazanie siebie w sytuacji bezkompromisowej oraz zachowanie bez limitów. Najlepsze zdjęcia i filmy trafią na billboardy oraz do filmiku, a ich autorzy otrzymają nagrody pieniężne. Konkurs odbywa się na stronie www.bezkompromisow.pl. Kampania wspierana jest działaniami outdoorowymi w całej Polsce (tablice 6×3). Całość działań potrwa do końca czerwca.

Kreacją kampanii zajęła się na zlecenie Virgin Mobile warszawska agencja reklamowa Workroom. Komunikację marki na Facebooku prowadzi agencja Lubię To.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Kampania wystartowała w poniedziałek 3 czerwca i od momentu pojawienia się w społecznościowym kanale Virgin Mobile Polska filmiku promującego konkurs trwa dyskusja na temat kontrowersyjności kreacji i granic w zakresie pokazywania bliskości w reklamie. Od 3 do 5 czerwca spot opublikowany na fanpage’u marki zanotował on na tym kanale 220 374 odtworzeń. Wpis wygenerował prawie 5 000 polubień, 1 000 komentarzy oraz ponad 700 udostępnień z poziomu fanpage’a Virgin Mobile Polska na Facebooku.  W pierwszych dniach od publikacji na fanpage’u operatora spot osiągnął imponujące CTR na poziomie 6%. Zdania Internautów na temat pomysłu na spot i komunikację w ramach kampanii „Bez kompromisów” są podzielone.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

 – W ciągu trzech dni obecności spotu na Facebooku osiągnął on CTR na poziomie 6%. Wskazuje to na duże zainteresowanie tym prowokacyjnym spotem, który wywołał olbrzymią dyskusję co do jego moralności. – tłumaczy Andrzej Horoch, dyrektor kreatywny agencji Workroom, która przygotowała kampanię od strony kreacji.

– W niespełna tydzień otrzymaliśmy pół tysiąca prac konkursowych, a ich liczba każdego dnia dynamicznie rośnie, co bardzo nas cieszy. – dodaje Karol Majewski Online Manager w Virgin Mobile Polska.

Autorzy kreacji do kampanii – team agencji Workroom z dyrektorem kreatywnym Andrzejem Horochem na czele – tłumaczą, że jej idea zakłada sprowokowanie konsumentów w pierwszej kolejności do poznania marki Virgin Mobile, a dopiero potem do oceny oferty, która za nią stoi.

– W kampanii chcieliśmy pokazać, jakie jest Virgin Mobile, w co wierzy, z czym się jako marka utożsamia i – co za tym idzie – na co może sobie pozwolić. Poprzez prowokacyjny spot chcieliśmy odnaleźć ludzi w typie Virgin, czyli takich, którzy myślą podobnie, a dopiero wtedy skierować ich uwagę na ofertę i poddać ją pod ocenę w przestrzeni publicznej. Dziś wszyscy operatorzy krzyczą „bez limitów”, a my postanowiliśmy podejść do tego w sposób niecodzienny i pokazać Virgin Mobile jako markę bez zahamowań – tłumaczy Horoch.