Media społecznie odpowiedzialne, czyli jak Facebookiem dobro czynić

Pressroom NowyMarketing
Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść
Media społecznie odpowiedzialne, czyli jak Facebookiem dobro czynić

Grudzień to miesiąc pachnący świątecznymi wypiekami, świeżo ściętą choinką i przyprawą do piernika. To miesiąc kupowania prezentów i składania życzeń. To również miesiąc świątecznych akcji dobroczynnych oraz zdwojonej aktywności fundacji i stowarzyszeń w poszukiwaniu nowych...

...i lepszych kanałów dotarcia do darczyńców. A gdzie ich szukać, jeśli nie w mediach społecznościowych?

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

Stały i dynamiczny wzrost popularności kanałów społecznościowych, takich jak Facebook, Twitter, Instagram, Snapchat czy Pinterest to fakt powszechnie znany. To, co się jednak zmienia, to charakter potrzeb, które użytkownicy chcą zaspokajać. Social media jako narzędzie służące jedynie rozrywce i utrzymywaniu kontaktów ze znajomymi przestały istnieć. Teraz czas na media społecznie odpowiedzialne.

Wirtualna filantropia

Wspierać akcje społeczne i dobroczynne można już nie tylko w realu. Coraz częściej wykorzystywanym w tym celu narzędziem są media społecznościowe. Użytkownicy dzięki lajkom, komentarzom czy udostępnieniom mają możliwość niesienia realnej pomocy, przekładającej się na poprawę jakości życia potrzebujących.

Świetnym przykładem wykorzystania viralowego charakteru Facebooka jest przeprowadzona przez Park Handlowy Matarnia akcja charytatywna na rzecz Schroniska dla Bezdomnych Zwierząt PROMYK w Gdańsku. Centrum zorganizowało konkurs, w którym użytkownicy, aby wygrać bony zakupowe, musieli odpowiedzieć na pytanie „Dlaczego warto pomagać zwierzętom w schroniskach?”. Jednocześnie Park Handlowy zobowiązał się przekazać PROMYKOWI dużą paczkę psiej karmy za każde 10 komentarzy pod konkursowym postem. Zaangażowanie użytkowników było imponujące – tysiąc komentarzy, przeszło 400 udostępnień oraz ponad 900 reakcji.

Jednak eventy charytatywne nie ograniczają się jedynie do Facebooka. W grudniu korporacja budowalna Doraco, już po raz trzeci, zorganizowała cieszące się ogromną popularnością bożonarodzeniowe iluminacje świetlne w Parku Oliwskim w Gdańsku. Świąteczna aranżacja ogrodów jest również pretekstem do niesienia pomocy. Za każde zdjęcie opatrzone hasztagiem #OgrodyDoraco, które użytkownicy Instagrama i Twittera w dniach 6-24 grudnia udostępnią na swoich profilach, firma przekaże 1 złotówkę na rzecz Fundacji im. Magdaleny pomagającej osobom w trudnej sytuacji życiowej.

Wykorzystanie mediów społęcznościowych pozwala na dotarcie z komunikatem do praktycznie nieograniczonego grona odbiorców, a proces ich angażowania w działania filantropijne jest nieprównanie prostszy i dużo bardziej efektywny. Wirtualna filantropia z roku na rok zyskuje na swojej popularności, a social media stają się jej głównym kanałem.

Influencer zaangażowany

Nie tylko firmy komercyjne, fundacje i stowarzyszenia wykorzystują media społecznościowe w akcjach i zbiórkach charytatywnych. Coraz częściej spotykamy się również z sytuacją, w której do pomocy angażują się influencerzy, Dostęp do stałej publiczności, jej ogromny zasięg i zaangażowanie pozwalają internetowym twórcom prowadzić działania na nieporównywalnie większą skalę oraz z często dużo lepszym efektem.

Jedną z internetowych celebrytek, chętnie angażujących się nie tylko w akcje dobroczynne, ale również w kampanie o tematyce społecznej jest Maffashion. Blogerka do tej pory swoim wizerunkiem wsparła takie działania jak: międzynarodowa kampania charytatywną #DiorLoveChain, stworzony przez Anję Rubik projekt promujący edukację seksualną #sexedpl, akcję Słodka Paczka czy zbiórkę pieniędzy na rehabilitację niepełnosprawnego Rafała.

Również same fundacje zaczynają zapraszać do współpracy internetowe gwiazdy. Jednym ze stowarzyszeń, które docenia korzyści wynikające z wykorzystania wizerunku inflencerów do wsparcia działań dobroczynnych jest Fundacja DKMS. W ramach akcji o kontrowersyjnej nazwie #bioredobuzi fundacja nawiązała współpracę z takimi influnecerami jak: Red Lipstic Monster, Radek Kotarski, Karol Paciorek, Jason Hunt, Matka Tylko Jedna czy Pani Ekscelencja.

Media społecznie odpowiedzialne

Z badań wynika, iż Polacy z roku na rok coraz chętniej angażują się w kampanie społeczne, akcje charytatywne i zbiórki dla potrzebujących. Świadczy o tym, chociażby fakt corocznego bicia rekordu zbiórek fundacji Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy czy Szlachetnej Paczki. Pobudzanie filantropii coraz częściej wspierają nowe technologie i media społecznościowe. Ich zasięg, powszechność oraz proste mechanizmy sprawiają, że dobroczynność wchodzi w zupełnie nową erę. Erę mediów społecznie odpowiedzialnych.

Komentarze

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij