Grupa OEX wprowadza usługę end-to-end

Grupa OEX – specjalizująca się w outsourcingu procesów back-office, wsparcia sprzedaży i marketingu oraz call i contact center – wprowadza na rynek zintegrowaną obsługę procesu e-sprzedaży.
O autorze
2 min czytania 2013-06-09

Usługa dedykowana jest producentom i importerom poszukujących nowoczesnych kanałów dystrybucji w sprzedaży detalicznej bez ponoszenia nakładów inwestycyjnych.

Oferta umożliwia powierzenie zewnętrznej firmie całościowej obsługi e-biznesu – od stworzenia projektu sklepu internetowego i dostarczenia technologii niezbędnej do jego prowadzenia, marketing, magazynowanie i wysyłkę towaru do klientów, aż po obsługę posprzedażową. Stało się to możliwe dzięki połączeniu kompetencji i zasobów czołowych graczy z obszaru rozwiązań technologicznych dla branży e-commerce (firma Divante), wsparcia sprzedaży i logistyki (Cursor) oraz telefonicznej obsługi klienta (Voice Contact Center).

Dzięki wykorzystaniu modelu outsourcingowego w obsłudze e-sprzedaży nowy, dedykowany kanał dystrybucji można uruchomić w zaledwie trzy miesiące. Grupa OEX zbuduje w tym czasie platformę e-commerce, stworzy opisy i zdjęcia dostosowane do prowadzenia sprzedaży w internecie, opracuje kampanie marketingowe, zapewni odpowiedniej skali infrastrukturę przechowywania i wysyłania sprzedawanego towaru i przygotuje wszelkie procedury do obsługi klienta internetowego. Jeden dostawca integrujący działania w zakresie e-sprzedaży, logistyki i procesów back-office to także zdecydowanie łatwiejsza możliwość kontroli całego kanału dystrybucji.

– Innowacyjność naszego rozwiązania polega na bardzo szybkim uruchomieniu nowego źródła przychodów, właściwie bez ponoszenia nakładów inwestycyjnych. Z naszymi klientami rozliczamy się na zasadzie prowizji od wygenerowanej sprzedaży w internecie. Firmy, z którymi współpracujemy nie muszą budować swoich kompetencji w zakresie e-commerce. Po uruchomieniu usługi wystarczy jedna osoba, która przez 3-4 godziny dziennie kontrolować będzie nowy kanał dystrybucji – powiedział Tomasz Karwatka, prezes zarządu Divante, Grupa OEX.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Outsourcing obsługi kanału e-commerce jest rozwiązaniem efektywnym kosztowo. Pozwala na skoncentrowanie się na tradycyjnych formach sprzedaży, przy równoczesnym wejściu w nowy obszar dystrybucji bez ponoszenia wydatków inwestycyjnych. W odróżnieniu od obsługi e-sprzedaży w ramach własnych struktur organizacyjnych, model zewnętrzny pozwala na zamianę kosztów stałych na koszty zmienne — personel, powierzchnie magazynowe, a także ich niepełne wykorzystanie przestają obciążać rachunek wyników – dodaje Tomasz Karwatka.

Model sucess fee umożliwia systematyczny rozwój, testowanie nowych kanałów sprzedaży i strategii marketingowych bez ponoszenia ryzyka. Outsourcing zwiększa elastyczność i skalowalność prowadzonej działalności. Firmy, które zdecydują się na rozwiązanie oferowane przez Grupę OEX płacą tylko za wykonane czynności.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Rozwiązanie e-commerce end-to-end najlepiej sprawdza się w firmach, które nie mają kompetencji w zakresie sprzedaży w internecie, nie dysponują własną infrastrukturą do wysyłki produktów do klientów indywidualnych i nie mają doświadczeń w obsłudze posprzedażowej. Innych umiejętności wymaga wysłanie palety z jednym rodzajem towaru, a innych kompletacja pojedynczych paczek złożonych z wielu różnych produktów – twierdzi Grzegorz Wroniszewski, group account director, Cursor SA, Grupa OEX.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Z kompleksowej obsługi kanału e-commerce korzysta już kilku klientów, m.in. z sektora FMCG i energetycznego. Rozwiązanie przeznaczone jest dla każdej wielkości sklepów internetowych. Dla firmy zainteresowanych usługą powstał dedykowany serwis www.end2end.pl, na którym znajdują się m.in. case studies ze zrealizowanych projektów.