H&M w ogniu krytyki. Wszystko za sprawą bluzy z napisem "Najfajniejsza Małpa w Dżungli"

H&M w ogniu krytyki. Wszystko za sprawą bluzy z napisem

Groteskowe reklamy, kłamstwa i rasistowskie kreacje to tylko kilka przykładów, które spędzają sen z powiek markom. Tym razem oberwało się szwedzkiemu brandowi H&M. Wszystko za sprawą źle dobranego modela do prezentacji nowej bluzy z printem "Najfajniejsza Małpa w Dżungli".

Na Twitterze zrobiło się gorąco po tym, jak reklama ujrzała światło dzienne. Czujni internauci szybko ją wychwycili. Ich zdania jednak są podzielone. Jedni uważają, że jest to forma przypadkowego rasizmu, inni, że jest to nieodpowiednie, nieprzemyślane i rasistowskie.

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse


źródło: twitter

Marka wydała oświadczenie w sprawie bluzy, przepraszając wszystkich, którzy poczuli się urażeni. Zapowiedziała również, że bluza z hasłem „Coolest Monkey In The jungle” nie będzie sprzedawana w Stanach Zjednoczonych.

Brandowi odbiła się czkawką nietrafiona prezentacja, ponieważ dziś rano, twarz kampanii marki – kanadyjski piosenkarz The Weeknd zerwał współpracę z H&M, pisząc w swoich mediach społecznościowych, że „Obudził się dziś rano zszokowany i zawstydzony z powodu tego zdjęcia. Jest głęboko urażony i nie będzie już więcej współpracował z H&M”.

PS

Jeszcze przed końcem roku podobna sytuacja przydarzyła się Dove. Marka opublikowałą kontrowersyjną reklamę mydła, za którą szybko musiała przeprosić.

Reklama przedstawiała ciemnoskórą kobietę, która po użyciu mydła Dove staje się biała…

Komentarze

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij