Ta aplikacja ma budować pewność siebie wśród dziewczynek. Plan International rzuca wyzwanie stereotypom

Ta aplikacja ma budować pewność siebie wśród dziewczynek. Plan International rzuca wyzwanie stereotypom
Słowa, których używamy do opisania młodych dziewczynek często różnią się od tych, które stosujemy wobec chłopców. Dziewczynki są "ładnym księżniczkami", podczas gdy chłopcy są „silni". Jednak Plan International ma na to sposób!
O autorze
1 min czytania 2018-01-29

Organizacja charytatywna promująca prawa dziecka i równość płci wśród najmłodszych, stworzyła specjalną klawiaturę, która ma pomóc poczuć się dziewczynkom pewniej. W „Sheboard” chodzi o to, aby pomóc użytkownikom zauważać – i ewentualnie zmienić – słowa, które zmieniają stereotypy i sugerują alternatywne przymiotniki. Jak działa?

Nora Lindström wytłumaczyła, że marka „Chce pomóc ludziom zobaczyć wpływ słów na rozwój dzieci i sprawić, by dorośli zastanowili się, w jaki sposób mogą zmienić sposób, w jaki mówią, aby wzmocnić pewność siebie młodych dziewczyn”.

Co sądzicie o takiej akcji?

PS

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Pewność siebie wśród dziewczyn pobudza też Procter & Gamble w kampanii #LikeAGirl. W jej pierwszej odsłonie dokumentalistka Lauren Greenfield rozprawia się z pejoratywnym wydźwiękiem określenia „robić coś jak dziewczyna”: biegać, rzucać piłką, walczyć. Dla nastolatek to obelga, dla nieskażonych stereotypami kilkulatek – synonim robienie czegoś najlepiej jak się potrafi.

Celem kampanii, która trwa do dziś jest podbudowanie kobiecej wartości, dodanie pewności siebie nastolatkom i przełamanie stereotypu!

Słuchaj podcastu NowyMarketing

PS2

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Problem nierówności pomiędzy mężczyznami a kobietami ciągle jest poruszany. FCKH8.com, marka odzieżowa, która w dość nietypowy sposób walczy z rasizmem, homofobią i seksizmem postanowiła go poruszyć w swojej kampanii. Widzieliście już ten spot