Rebranding i nowa komunikacja pizzerii Da Grasso

Da Grasso Sp. z o.o., administrator największej polskiej sieci franczyzowej, rozpoczął rebranding. Polegać on będzie na modyfikacjach wystrojów lokali oraz stworzeniu jednolitej komunikacji marketingowej zgodnie z hasłem „Dobrzy przyjaciele, Dobra zabawa, Pyszna pizza”.
O autorze
1 min czytania 2013-06-17

Celem procesu jest wzrost rozpoznawalności marki Da Grasso i powinien się on zakończyć w przeciągu dwunastu miesięcy. U podstaw decyzji o rebrandingu leżały badania, które zostały przeprowadzone wśród Franczyzobiorców i Klientów. Respondenci wskazywali w nich chęć stworzenia bardziej rodzinnej atmosfery w lokalach Da Grasso i sprawienie, aby odwiedzający ją goście spędzali w nich więcej czasu i traktowali je jako naturalne miejsca spędzania wolnego czasu w rodzinnym gronie. Zarząd Da Grasso postanowił wzmocnić świadomość marki restauracji w oczach Klientów poprzez wprowadzenie jednakowych standardów dla wszystkich Partnerów firmy. Taką potrzebę wskazywali sami franczyzobiorcy w przeprowadzonych badaniach.

Nowa strategia opierać się będzie na trzech filarach komunikacyjnych: Dobrzy przyjaciele, Dobra zabawa, Pyszna pizza. Będą miały one bezpośredni wpływ na funkcjonowanie Centrum Da Grasso oraz jego Partnerów.

– Zmiany, które mają miejsce w Da Grasso, zostały przez nas bardzo rzetelnie przygotowane i były efektem przeprowadzonych wśród franczyzobiorców i Klientów badań oraz konsultacji. Nasze działania sprawią, że restauracje będą postrzegane jako jeszcze bardziej przyjazne. Nasi partnerzy wyrazili chęć zmian i gotowość do ich przeprowadzenia. Myślę, że efekty wizerunkowe i biznesowe będą dla nich w pełni satysfakcjonujące – powiedziała Magdalena Piróg, Wiceprezes Zarządu Da Grasso ds. Rozwoju Sieci.

Wśród zmian znajdzie się przede wszystkim nowa aranżacja lokali, które będą wyglądały podobnie w każdym miejscu Polski. Oszczędności z tytułu nowej koncepcji wystroju wnętrz szacowane są na 30%. Dodatkowym elementem jest zmiana logotypu oraz ujednolicenie prowadzenia kampanii marketingowej. Od tego momentu działania promocyjne sieci i restauracji będą spójne oraz przygotowywane przez Centrum Da Grasso we współpracy z Partnerami.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Podstawowym celem rebrandingu jest wzmocnienie rozpoznawalności marki Da Grasso, a przez to sprawienie, że pizzerie sieci mają stać się najczęściej wybieranymi restauracjami w Polsce. Poza modyfikacjami wizerunkowymi i marketingowymi dokonywane będą również zmiany biznesowe optymalizujące funkcjonowanie firmy i jej Partnerów. Zarząd Da Grasso szacuje, że opisane działania spowodują wzrost dochodów franczyzobiorców do 30% do końca 2014 roku.

– Naszym celem jest zwiększenie rozpoznawalności Sieci Da Grasso wśród konsumentów oraz sprawienie, żeby nasze lokale były restauracjami pierwszego wyboru dla osób spędzających czas w rodzinnym gronie przy wspólnym posiłku – dodała Magdalena Piróg.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Proces zmian będzie trwał ok. 12 miesięcy. Zgodnie z konsultacjami wśród franczyzobiorców, ich zdecydowana większość zapowiedziała, że nie będzie miała najmniejszych problemów z dostosowaniem się do nowych standardów określonych przez Da Grasso.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

 

poprzednie logo: