„Kurczakowa restauracja bez kurczaków”, czyli problem KFC i zabawne przeprosiny w brytyjskich gazetach

„Kurczakowa restauracja bez kurczaków”, czyli problem KFC i zabawne przeprosiny w brytyjskich gazetach
KFC w Wielkiej Brytanii miało ostatnio poważny problem. Brand zmienił dostawcę kurczaków i w związku z nią w firmie zapanował chaos. Wiele restauracji w minionym tygodniu było zamkniętych. Firma zareagowała na kryzys nietypowym ogłoszeniem w gazecie.
O autorze
1 min czytania 2018-02-26

W ubiegłym tygodniu ponad 562 restauracji KFC w Wielkiej Brytanii były zamknięte po tym, jak po zmianie systemu operacyjnego dostaw firma DHL miała „drobne” problemy organizacyjne. W sprawie głos musiała zabrać również policja, ponieważ funkcjonariusze dostawali telefoniczne zgłoszenia w sprawie zamkniętych lokali.

Po tym, jak na prawie każdym lokalu widniała kartka „dziś nieczynne”, marka zamieściła przeprosiny w dziennikach „The Sun” i „Metro”. Na grafice widniał pusty kubełek i okruszki w tle. Litery składające się na nazwę firmy zostały zmienione w charakterystyczny sposób 😉

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Kolejnym krokiem było poinformowanie przez markę o otwarciu większości lokali. „Jesteśmy wykończeni i nie możemy wymyślić zabawnego nagłówka. Ale mamy świetne wieści. Ponad 90 proc. naszych restauracji jest ponownie otwartych”.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Eksperci szacują, że kryzys kosztował KFC około 1 milion funtów dziennie.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

PS

Burger King dostrzegł szansę dla siebie w nieszczęściu KFC i wprowadził nową ofertę, aby pomóc fanom zaspokoić ich pragnienia.

Klienci mogą zdobyć dziewięć nugetsów za 99 pensów lub kurczaka królewskiego za 1,99 £.

Akcja na Twitterze reklamowana była zabawną grafiką:

Taka odpowiedź marki spotkała się z dużym zainteresowaniem! Burger King na pewno dużo zyskał na potknięciu konkurenta: