Zmiana wizerunku marki Nokian Tyres wspiera strategię rozwoju firmy

Nokian Tyres odświeża swoją markę w odpowiedzi na zmieniające się potrzeby konsumentów oraz w celu uatrakcyjnienia strategicznych obszarów wzrostu spółki. Nowa marka będzie odzwierciedlać długą historię spółki, zrównoważoną działalność biznesową oraz skandynawskie wartości.
O autorze
1 min czytania 2018-03-06

Zapewnianie kierowcom spokoju ducha podczas jazdy w każdych warunkach jest głównym celem działań Nokian Tyres.

Marki należące do tego producenta opon pochodzącego z najdalej wysuniętego na północ zakątka świata od zawsze kojarzą się z wysoką jakością i bezpieczeństwem, czyli walorami, o które firma w dalszym ciągu będzie się troszczyć po odświeżeniu wizerunku. Nokian Tyres stanowi jedną z najbardziej zrównoważonych spółek w swojej branży. Odnowiona marka koncernu szanuje skandynawskie wartości oraz podchodzi do życia z dbałością i odpowiedzialnością jeszcze większą niż wcześniej.

Ze względu na to, że jesteśmy skandynawską firmą, dbanie o ludzi i środowisko przychodzi nam całkowicie naturalnie. Chcemy być pierwszym wyborem dla wymagających klientów – osób, którym zależy na pełni spokoju i które z tego względu wybierają najnowocześniejsze technologie i bezpieczeństwo, a przy tym wspierają marki biorące na siebie odpowiedzialność za naszą planetę i jej przyszłość – mówi Hille Korhonen, prezes i dyrektor generalny Nokian Tyres.

Nowa marka wspiera globalny rozwój

Odświeżona marka uczyni Nokian Tyres atrakcyjniejszym wyborem przede wszystkim na rozwojowych dla niej rynkach Ameryki Północnej i Europy Środkowej, na których spółka dąży do wzrostu zysków także poza sektorem tradycyjnych opon zimowych.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Nokian Tyres jest liczącym się graczem, zwłaszcza na rynku opon zimowych. Zamierzamy utrzymać ten poziom w przyszłości. Jako skandynawski producent opon oraz twórca pionierskich rozwiązań dostosowanych do trudnych warunków, nasza firma ma solidne podstawy i możliwości, by z sukcesem rozszerzać swoją działalność na inne segmenty, z uwzględnieniem sektora opon letnich i całorocznych. Nowa marka kładzie nacisk na całkowity spokój ducha. Pod tym względem świetnie wspomaga nasz rozwój – dodaje Korhonen.

Nowoczesne logo, które oddaje hołd długiej historii Nokian Tyres

Zaprojektowany na nowo wizerunek marki czerpie inspirację z prostej estetyki skandynawskiego wzornictwa. Spokojną kolorystykę podkreślają miękkie, naturalne odcienie. Paleta barw w dalszym ciągu będzie uwzględniać znajomą zieleń brzozowych liści. Uproszczony, okrągły kształt logo bazuje na wymiarach autentycznej opony. Będzie wykorzystywany jako powracający element graficzny.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Aby uczcić 120. urodziny firmy oraz jej długą historię, stworzyliśmy oprawę graficzną inspirowaną oryginalnym krojem pisma wykorzystywanym już w XIX wieku – tłumaczy Antti-Jussi Tähtinen, wiceprezes ds. marketingu i komunikacji. 

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Nowy wizerunek marki Nokian Tyres będzie wprowadzany stopniowo na wiosnę 2018 roku. Więcej informacji na ten temat można uzyskać na stronie internetowej firmy oraz podczas wiosennej kampanii, która ruszy w marcu.