Jet Line wdrożył wyniki badań widowni tablic Motorway 12x4m

Jet Line zakończył i wdrożył pierwszy etap projektu badawczego „Badanie widowni tablic Motorway”. Tablice reklamowe w należącej do Jet Line ogólnopolskiej sieci Motorway 12x4 m, zyskały nowy wskaźnik: liczbę widowni.
O autorze
1 min czytania 2018-03-08

Dla każdego reklamodawcy bardzo ważna jest rzetelna informacja o wszystkich czynnikach wpływających na jakość i skuteczność reklamy. Jednym z tych czynników jest widownia: ile osób może zobaczyć komunikat?

– Dzięki zaangażowaniu agencji badawczej PBS oraz badaczy związanych z Politechniką Gdańską i Krakowską a także wykorzystując naszą najlepszą wiedzę oraz doświadczenia zachodnie, został opracowany model badawczy, którego efekty przedstawiamy domom mediowym ale również możemy oprzeć się o niego w kolejnych etapach badania widowni. To bardzo dobra wiadomość dla rynku OOH w Polsce – mówi Andrzej Słomka, dyrektor sprzedaży i marketingu, dyrektor zarządzający Jet Line.

Dzięki badaniu, Jet Line może przedstawić liczbę kontaktów generowanych przez każdy nośnik należący do sieci Motorway – lub grupę nośników – ułatwiając w ten sposób media plannerom projektowanie i podsumowywanie realizowanych kampanii outdoorowych.

Wiadomo bowiem, ile osób w ciągu doby może zobaczyć reklamę umieszczoną na tablicy czy tablicach Motorway wybranych do kampanii, na przykład przy wybranej trasie.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Badanie widowni tablic Motorway trwało od kwietnia 2016 r. do grudnia 2017 r. Jego celem było policzenie widowni reklam na billboardach sieci Motorway 12x4m a także scharakteryzowanie osób, które miały kontakt z nośnikiem oraz częstotliwość tych kontaktów.

Model badawczy może być zastosowany do każdej powierzchni OOH, której jakość i parametry spełniają standardy należącej do Jet Line sieci Motorway. 

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Projekt „Badanie widowni tablic Motorway” został zrealizowany we współpracy agencji badawczej PBS, Politechniki Gdańskiej, Politechniki Krakowskiej i Jet Line. Oparto się także o pomiary GPR, czyli badanie prowadzone przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA).

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Projekt składał się z trzech głównych etapów:

  • wyznaczenia parametru SDR (Średni Dobowy Ruch) dla wszystkich powierzchni Motorway,
  • policzenia widowni brutto,
  • wyznaczenia współczynnika widoczności i policzenia widowni netto.

Więcej informacji o projekcie i badaniu na stronie