PiersiBadacze – niestandardowa kampania z okazji Światowego Dnia Łapania za Biust

Dziś, w Światowy Dzień Łapania za Biust rusza nietypowa akcja edukacyjna współorganizowana przez ING Życie w ramach kampanii „Rak. To się leczy!”. Ma ona na celu edukowanie kobiet w zakresie profilaktyki oraz promocję nowej aplikacji PiersiBadacze, w której samobadania piersi uczą… znani mężczyźni.
O autorze
2 min czytania 2013-07-05

Akcja edukacyjna PiersiBadacze współorganizowana przez ING Życie w ramach kampanii „Rak. To się leczy!” ma w odważny i niestandardowy sposób zachęcać kobiety do samobadania piersi. W tym celu powstała specjalna, bezpłatna aplikacja na smartfony z systemem AppStore oraz Android, w której znani aktorzy, sportowcy i piosenkarze uczą, jak prawidłowo przeprowadzić samobadanie piersi. Co więcej, kobiety mogą zadecydować, który ze znanych mężczyzn na stałe zagości na ekranie ich telefonu. Panie mogą wybrać jednego z pięciu PiersiBadaczy – Przemysława Saletę, Macieja Jachowskiego, Radosława Majdana, Tomasza Puzona, lub Jacka Stachurskiego.

Inspiracją dla aplikacji PiersiBadacze był „Your Man Reminder”, aplikacja stworzona 2 lata temu przez kanadyjską fundację Rethink Breast Cancer. Tam innowacyjność rozwiązania spotkała się z ogromną popularnością, a twórcy tej kampanii z entuzjazmem przyjęli pomysł zaszczepienia tego konceptu w Polsce.

Chcieliśmy pokazać temat samobadania piersi w pozytywny sposób – stąd pomysł zaangażowania w projekt znanych mężczyzn jako ambasadorów, dla których zdrowie kobiet jest istotną wartością. Naszym celem jest z jednej strony wzbudzenie zainteresowania kobiet, a z drugiej – zachęcenie mężczyzn, aby dbali o swoje partnerki i nakłaniali je do badań profilaktycznych, w tym samobadania – mówi Alicja Zakrzewska, rzecznik projektu „Rak. To się leczy!”. – Aplikacja, oprócz filmów instruktażowych ze znanymi mężczyznami, zapewnia dostęp do artykułów i porad eksperckich dotyczących onkologii, a także kompendium wiedzy na temat profilaktyki nowotworowej „Warto wiedzieć, by wygrać”.

PiersiBadacze edukują w Warszawie

W ramach kampanii edukacyjnej PiersiBadacze ING Życie oraz organizatorzy programu „Rak. To się leczy!” zorganizowały nietypowy happening w warszawskiej przestrzeni miejskiej. Dziś, w Światowy Dzień Łapania za Biust sześćdziesięciu PiersiBadaczy ruszyło w miasto, by promować samobadanie piersi oraz aplikację z filmami instruktażowymi do jej prawidłowego wykonywania. Dodatkowo mężczyźni rozdają ulotki zapraszające na wieczorny koncert ambasadorów akcji w klubie Space w Warszawie. Grupa 500 pierwszych kobiet, które wejdzie na stronę www.rak.tosieleczy.pl, i dalej na banner PiersiBadacze, a następnie wpisze unikalny kod podany na ulotce, wygra podwójne zaproszenie na ten specjalny koncert tylko dla kobiet. Na scenie pojawią się przystojni oraz zainteresowani zdrowiem kobiet PiersiBadacze: Sebastian Karpiel-Bułecka i Zakopower, Tomasz Karolak z zespołem Pączki w Tłuszczu, Radosław Majdan i The Trash oraz Stachursky.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

– Poprzez happening organizowany z okazji Światowego Dnia Łapania za Biust wychodzimy do kobiet i mówimy głosem znanych mężczyzn o profilaktyce nowotworowej w przystępny, a jednocześnie niestandardowy sposób. Poprzez tę akcję chcemy pokazać, jak ważne jest zdrowie kobiet dla mężczyzn, którzy mogą pełnić bardzo ważną rolę w przypominaniu, nam kobietom, o badaniach profilaktycznych. Wierzymy, że kreatywne i pozytywne promowanie profilaktyki przełoży się na wzrost świadomości kobiet w tym zakresie – tłumaczy Marta Maszewska-Danielewicz, dyrektor ds. komunikacji z klientem w ING Życie, które jest współorganizatorem kampanii. – ING Życie od początku wspiera kampanię społeczną „Rak. To się leczy!”, mającą na celu „odczarowanie” raka pokazując, że choroba wcześnie wykryta, w większości przypadków jest uleczalna – dodaje Marta Maszewska-Danielewicz.

Kampania PiersiBadacze, oprócz nietypowej aplikacji oraz eventu, obejmuje także spoty reklamowe emitowane w stacji głównej TVN oraz TVN Style, jak również sieci Multikino w największych ośrodkach miejskich. Kampania potrwa od 5 lipca do 30 lipca.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Kampania jest wspierana merytorycznie między innymi przez Polską Unię Onkologii oraz Federację Amazonek.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się