Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Dowiedz się, jakie narzędzia pomogą Ci w rozwinięciu strategii sprzedażowej – od tworzenia contentu, aż po moderację – i jakie procesy można zautomatyzować.

WEŹ UDZIAŁ

Biedronka potwierdza błąd ze znakiem wodnym

Biedronka potwierdza błąd ze znakiem wodnym
W pon. 28 maja internet podbiły zdjęcia mikserów, na których opakowaniu wyraźnie widniały grafiki ze znakiem wodnym banku zdjęć Shutterstock. Internauci zaczęli zastanawiać się, jak mogło dojść do takiej sytuacji i czy przypadkiem nie jest to akcja viralowa, której celem jest napędzenie sprzedaży.
O autorze
1 min czytania 2018-05-30

Na trzech opakowaniach mikserów ręcznych, które pojawiły się 28 maja na półkach sieci Biedronka, znaleźć można zdjęcia ze znakiem wodnym – to zabezpieczenie serwisów, z których można pobierać grafiki, przed ich wykorzystaniem bez nabycia odpowiednich praw.

Zdjęcie opakowań z logo Shutterstock po umieszczeniu go na popularnym fanpage’u „Brief – co znosi psychika grafika”, szybko obiegło media społecznościowe.

Czytelnicy NM zaczęli się zastanawiać, czy to przypadkiem nie akcja viralowa, której celem jest promocja najnowszej oferty. Inni uznali to za „marketingową katastrofę”, czy przejaw cichego protestu.

Post zamieszczony na Facebooku:

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

i na LinkedInie:

Oto komentarz, który otrzymaliśmy od Jeronimo Martins Polska SA – właściciela sieci dyskontów Biedronka:

Słuchaj podcastu NowyMarketing

– Faktem jest, że za sprawą niefortunnego błędu naszego dostawcy, polegającego na wysłaniu pliku roboczego do druku, znalazła się na nim grafika ze znakiem popularnego banku zdjęć. Prawa do tych zdjęć zostały wcześniej wykupione i producent miksera mógł je wykorzystać na opakowaniu.
Jesteśmy jednak przekonani, że w najważniejszej z punktu widzenia naszych klientów kategorii jakości samego produktu, jest to produkt godny polecenia – mówi Arkadiusz Mierzwa, kierownik ds. komunikacji korporacyjnej w Jeronimo Martins Polska S.A.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

PS Polecamy darmowe banki ze zdjęciami na licencji CC0 (można korzystać z nich w dowolny sposób, ponieważ autor zrzekł się do nich wszelkich praw):

PS2 Magazyn Vanity Fair zaangażował aktorkę Emilię Clarke, znaną jako Daenerys Targaryen z serialu Gra o Tron, do udziału w specjalnej sesji, w której powstały fotografie stylizowane na zdjęcia stockowe. Aktorka przyznała, że było to dla niej cenne zawodowe doświadczenie. Więcej na ten temat przeczytacie tu >