ibis, tu mieszka muzyka: jak promować hotele wśród millenialsów? [case study]

ibis, tu mieszka muzyka: jak promować hotele wśród millenialsów? [case study]
„ibis, tu mieszka muzyka” to kampania przeprowadzona przez sieć ibis w Polsce. Została ona skierowana do młodych odbiorców w wieku 20-30+. W Polsce jest 6 milionów millennialsów deklarujących na Facebooku, że w wolnym czasie interesują się muzyką i koncertami - postanowiono skorzystać z tej okazji!
O autorze
2 min czytania 2018-06-21

W kampanii „ibis, tu mieszka muzyka” filarami komunikacji sieci hoteli ibis zostały muzyka i rozrywka  – odniesiono się do długiej historii łączącej hotele i muzykę. Wiele hitów, takich jak „Satisfaction” Rolling Stonesów, czy „Smoke on the water” Deep Purple albo the Eagles „Hotel California” powstały podczas pobytu w hotelach.

Planowanie kampanii

Cele:

  • Odmłodzić wizerunek marki i pogłębić doświadczenia z nią związane.
  • Dotrzeć do grupy docelowej Millennialsów dzięki komunikacji i treściom, które są dla nich łatwe w odbiorze, a także ciekawe i angażujące.
  • Zwiększyć widoczność marek należących do sieci Ibis, w mediach earned, owned and shared.
  • Wesprzeć muzyczne talenty i stworzyć im szansę kariery.

Głównym celem projektu było nadanie hotelom bardziej młodzieńczego wizerunku i dotarcie do nowych grup gości, którzy szukają miejsc oferujących możliwość przeżycia niezapomnianych i pełnych zabawy chwil. Koncepcja kampanii „Ibis, tu mieszka muzyka” wywodzi się z popularnych telewizyjnych talent show, takich jak” The Voice „, w których występowali nieznani, ale bardzo utalentowani artyści, zarówno solowi wykonawcy, jak i zespoły.

Realizacja kampanii

Ważne daty:

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj
  • 5 września – uruchomienie kampanii
  • 17 września – uruchomienie głosowania on-line
  • 6 października – ogłoszenie wyników
  • 15 – 31 października – nagrania w hotelowym studio
  • 12 grudnia – koncert finałowy

Ze względu na charakter grupy, do której kierowano komunikaty, w kampanii postawiono przede wszystkim na media społecznościowe oraz Internet. Głównymi kanałami były Facebook, Instagram, Snapchat oraz YouTube.

Konkurs – Platforma internetowa ibis.com/tumieszkamuzyka stała się miejscem, gdzie swoją twórczość i chęć wzięcia udziału w kampanii zgłaszali początkujący muzycy. Do konkursu zgłoszono ponad 300 utworów, na które internauci oddali łącznie ponad 60 tysięcy głosów.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Ambasadorka – Sarsa, sławna polska artystka, obdarzona wspaniałym głosem i rozpoznawalna dzięki swojemu charakterystycznemu wizerunkowi. Swoją karierę muzyczną zaczynała, biorąc udział w różnych konkursach muzycznych i odnosząc sukces w jednym z nich. Jest szeroko obserwowana w swoich mediach społecznościowych: Facebook (190 000 fanów), Instagram (123 000 obserwujących) i YouTube (208 000 subskrybentów).

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Zwycięzcy – Sarsa wybrała dwa zespoły: Birches i Redford oraz troje wokalistów: Patrycję Roszczyk, Marię Bedyńską i Pawła Danielaka. Zwycięzców zaproszono na nagrania do wyjątkowego miejsca. Po raz pierwszy w Polsce, a prawdopodobnie i na świecie, stworzono w hotelu profesjonalne studio nagraniowe, gdzie pod okiem producentów Universal Music Polska finaliści zarejestrowali swoje single. Utwory zostały wydane także w formie specjalnej płyty oraz będą dostępne na terenie hoteli sieci ibis w całej Europie Wschodniej w systemie Jukebox by Deezer. Ponadto playlista ze zwycięskimi piosenkami jest także dostępna na portalu Soundcloud.

Koncert finałowy – Podczas finałowego koncertu zwycięzcy konkursu zagrali i zaśpiewali na żywo przed zgromadzoną w hotelu ibis Warszawa Centrum publicznością swoje autorskie utwory. Młodzi twórcy udowodnili, że świetnie czują się na scenie. Udało im się wypełnić hotelową przestrzeń muzyką i stworzyć w niej wyjątkową atmosferę. Każdy ze zwycięzców reprezentuje inny styl muzyczny, dzięki czemu kolejne występy pozytywnie zaskakiwały publiczność. Na koniec wieczoru, na scenie pojawiła się Sarsa, która wykonała największe hity z ostatniej płyty „Pióropusze”.

W ramach działań prowadzone było biuro prasowe, a także spotkania z dziennikarzami w studio. Zorganizowano 2 briefingi prasowe. Kampania była transmitowana na monitorach w ponad 60 hotelach sieci ibis w regionie CEE.

Efekty kampanii

  1. W ciągu czterech miesięcy kampania dotarła do prawie 11 milionów ludzi
  2. 300 zgłoszeń do konkursu
  3. 60 000 oddanych głosów (osoby przeważnie poniżej 30 roku życia)
  4. Blisko 150 publikacji w radio, prasie i internecie
  5. Osiągnięty zasięg mediów: 7,3 miliona, media społecznościowe: 2,7 miliona
  6. Wydany na rynku specjalny album z piosenkami zwycięzców
  7. Koncert finałowy miał 650 000 odsłon w ciągu 2 tygodniu
  8. Ruch organiczny 786 postów, ponad 82% publikacji w mediach społecznościowych.

Kampania „ibis. tu mieszka muzyka” została zakwalifikowana do międzynarodowego konkursu IPRA Golden World Awards. Projekt nominowano do nagrody w kategorii „Turystyka i Podróże”.