Co widać zza kierownicy? – rusza największe w Polsce laboratoryjne badanie percepcji kierowców

Pierwszego lipca instytut badawczy Millward Brown rozpocznie zlecony przez Grupę Ströer laboratoryjny pomiar z użyciem symulatora jazdy.
O autorze
1 min czytania 2013-07-16

Obejmujące tysiąc osób badanie przeprowadzone zostanie za pomocą nowoczesnego symulatora jazdy, który na potrzeby badania sprowadzony został z Niemiec. Dzięki zaawansowanym rozwiązaniom technologicznym (m. in. technologii 3D), symulator pozwala na wywołanie u uczestnika badania wrażenia rzeczywistego kierowania samochodem, wymuszając zachowania, jakie zwykle towarzyszą prowadzeniu pojazdu. W tym samym czasie za pomocą urządzenia eye-tracker śledzone są ruchy gałek ocznych badanego oraz elementy trasy, na które zwraca on uwagę.

Projekt ATLAS ma na celu sprawdzenie efektywności kontaktów z przekazem reklamowym w obrębie drogi. Wykaże więc, m. in. który z formatów przyciąga największą uwagę kierowców podczas jazdy. Jego wyniki pozwolą na efektywniejsze wykorzystywanie dostępnych nośników outdoorowych oraz eliminację tych o małej widoczności. Badanie obejmie kluczowe formaty mediów OOH.

– Doświadczenia naszych kolegów, którzy zrealizowali projekt Atlas w Niemczech pokazują, że unikalna wiedza płynąca z badania ma ogromny wpływ na branżę OOH. Pozwala ona przede wszystkim na podniesienie efektywności kampanii reklamowych, ale też pomaga w uporządkowaniu przestrzeni miejskiej pod kątem ilości i miejsc ustawienia nośników – mówi Andrzej Magdziak, Prezes Zarządu i CEO Grupy Ströer.

Główna faza badania ATLAS potrwa ok. 8 tygodni i obejmie 1000 uczestników rozdzielonych na 12 grup, które zetkną się z różnymi kombinacjami marek, formatów nośników, częstotliwości kontaktów z nimi oraz ich umiejscowienia. Jest to pierwsza w Polsce próba laboratoryjna na tak dużej próbie respondentów.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

 

Słuchaj podcastu NowyMarketing