Zapal czerwoną lampkę – Aleksandra Radomska i Podziarany tata przestrzegają przed ryzykiem zaburzeń płodu wskutek picia alkoholu w ciąży

Zapal czerwoną lampkę – Aleksandra Radomska i Podziarany tata przestrzegają przed ryzykiem zaburzeń płodu wskutek picia alkoholu w ciąży
9 września obchodzony będzie światowy dzień FASD. W związku z tym przygotowano akcję „Zapal czerwoną lampkę”, która ma za zadanie edukować społeczeństwo na temat zaburzeń u dziecka związanych z piciem alkoholu podczas ciąży.
O autorze
1 min czytania 2018-09-03

W związku ze światowym dniem FASD, który obchodzony będzie 9 września, Regionalne Centrum Polityki Społecznej w Łodzi przygotowało wojewódzką kampanię społeczną pod hasłem „Zapal czerwoną lampkę” na temat FASD (ang. fetal alcohol spectrum disorder), czyli Spektrum Poalkoholowych Zaburzeń Płodu. Akcja skierowana jest do mieszkańców województwa łódzkiego, w tym m.in. do kobiet planujących ciążę lub będących już w ciąży oraz rodzin wychowujących dziecko dotknięte zespołem FASD.

Celem kampanii jest przede wszystkim edukacja społeczeństwa na temat zespołu chorobowego FASD, czyli spektrum zaburzeń, jakie mogą powstać u dziecka, kiedy jego matka pije alkohol będąc w ciąży. Realizacja kampanii przyczyni się ponadto m.in. do: podniesienia świadomości społecznej na temat czynników mających wpływ na prawidłowy rozwój dziecka w okresie prenatalnym i postnatalnym, przełamania stereotypów związanych ze spożywaniem alkoholu w ciąży, zwiększenia dostępności pomocy dla dzieci z FASD.

Akcję wspierają autorzy blogów parentingowych, takich jak Podziarany tata czy Mam Wątpliwość, którzy wystąpili w spocie przygotowanym w ramach kampanii.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Więcej informacji na temat kampanii znajduje się na stronie fasd.rcpslodz.pl.

PS FBB Canada: Tylko nie „sorry”

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Kanadyjska agencja FBB Canada przygotowała kampanię Tylko nie „sorry”, która edukować ma ludzi w zakresie sposobów reagowania na osoby z Zespołem Downa. Z drugiej strony chodzi o to, by społeczeństwo przyjmowało każde dziecko z radością, a nie przepraszającym żalem.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

PS2 The Reasons

Wartą uwagi kampanię społeczną przygotowała fundacja Tobacoo Free Florida, w której zwraca uwagę na powszechny problem nałogu tytoniowego. W krótkich filmach dokumentalnych przedstawione jest odświeżające, pełne szacunku podejście, zachęcające palaczy do rzucenia nałogu.

PS3 Jeśli to słyszysz. Jeśli to mówisz

Pod koniec zeszłego roku głośno było o pierwszej kampanii społecznej w Polsce, która dotyczyła zjawiska przemocy domowej wobec społeczności LGBT.