Jak dotrzeć do mózgów przebodźcowanych klientów [NM Q&A live]

Jak dotrzeć do mózgów przebodźcowanych klientów [NM Q&A live]

Jak dotrzeć do mózgów przebodźcowanych klientów [NM Q&A live]

W jaki sposób skutecznie docierać do „cyfrowych zombie”? Jak tworzyć brain-friendy komunikację reklamową? Czy marki powinny podejmować tematy związane ze zdrowiem psychicznym?

SPRAWDŹ

IMM: Wydatki reklamowe w wybranych branżach we wrześniu 2018 [raport]

Instytut Monitorowania Mediów zbadał wydatki reklamowe we wrześniu 2018 roku w wybranych branżach: farmaceutycznej, handlowej, finansowej, telekomunikacyjnej i motoryzacyjnej.
O autorze
2 min czytania 2018-10-04

Wydatki reklamowe w podziale na branże

Według danych IMM, w mediach największy budżet na reklamy przeznaczyła branża handlowa, której wydatki we wrześniu wyniosły 35 proc. spośród wszystkich przeanalizowanych branż. Nieco mniejszy udział kwot zainwestowanych w reklamy zanotowała branża farmaceutyczna (25 proc.). Na trzecim miejscu znalazła się motoryzacja (12 proc.), za nią finanse (12 proc.) i telekomunikacja (12 proc.).

We wrześniu wydatki branży handlowej wyniosły ponad 396 mln zł na promocję w telewizji, prasie i radio. Kwota ta jest zbliżona do wydatków branży farmaceutycznej – nieco ponad 330 mln zł. Sumy te istotnie przekraczają budżety pozostałych branż.


źródło: Instytut Monitorowania Mediów

  • Handel – 396,4 mln zł
  • Farmacja – 330,9 mln zł
  • Finanse – 135,2 mln zł
  • Telekomunikacja – 133,7 mln zł
  • Motoryzacja – 135,3 mln zł

Wydatki reklamowe w podziale na media

Największe wydatki w przeanalizowanych branżach nadal pochłaniane są przez reklamy telewizyjne (średnio 40 proc.), natomiast najmniejsze budżety przeznaczane są na promocję w prasie. Branża telekomunikacyjna we wrześniu na reklamę w prasie wydała jednie nieco ponad 764 tys.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj


źródło: Instytut Monitorowania Mediów

Handel: marki o największych wydatkach reklamowych

Nadal największym budżetem reklamowym może pochwalić się Lidl, który we wrześniu przeznaczył ponad 67 mln zł na promocję w mediach tradycyjnych. Na kolejnych miejscach znalazły się: Biedronka, Media Expert, Euro RTV AGD oraz Media Markt.

Słuchaj podcastu NowyMarketing


źródło: Instytut Monitorowania Mediów

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Handel: typy reklamowanych sklepów

Wśród kategorii reklamowanych produktów w branży handlowej – oprócz dyskontów (29 proc.) i sklepów w elektroniką (19 proc.), które mogą pochwalić się dużymi budżetami reklamowymi, w zestawieniu na wysokim miejscu znalazła się sprzedaż internetowa (11 proc.), a za nią sklepy meblowe (9 proc.) oraz sieci budowlane (8 proc.).


źródło: Instytut Monitorowania Mediów

Farmacja: marki o największych wydatkach reklamowych

We wrześniu marka Ibuprom zainwestowała największe kwoty w reklamy – ponad 10 mln zł. Na kolejnych miejscach znalazły się Molekin, Molekin D3, Traumon oraz Septinum.


źródło: Instytut Monitorowania Mediów

Farmacja: typy reklamowanych produktów

W bardzo szerokim wachlarzu produktów reklamowanych w branży farmaceutycznej największe budżety zostały przeznaczane na preparaty wspomagające w czasie przeziębiania i grypy (22 proc.) oraz środki przeciwbólowe (16 proc.). Dalej można wymienić m.in. witaminy i minerały, suplementy diety, a także preparaty pielęgnacyjne i wspomagające ochronę wzroku.


źródło: Instytut Monitorowania Mediów

Finanse: marki o największych wydatkach reklamowych

We wrześniu na pierwszym miejscu wśród marek o największych wydatkach reklamowych w branży finansowej znalazł się Santander Bank Polska, który przeznaczył ponad 29 mln zł na rebrandingową kampanię w mediach. Kolejne pozycje zajmują mBank, Provident, SKOK oraz Millennium Bank.


źródło: Instytut Monitorowania Mediów

Finanse: typy reklamowanych usług

We wrześniu branża finansowa w największym stopniu inwestowała w reklamy bankowości (64 proc. wszystkich kategorii produktowych), usług finansowych, ubezpieczeń oraz kart płatniczych.


źródło: Instytut Monitorowania Mediów

Telekomunikacja: marki o największych wydatkach reklamowych

We wrześniu na pierwszym miejscu w zestawieniu marek o największych wydatkach reklamowych w branży telekomunikacyjnej znalazł się Plus, który wydał ponad 38 mln zł i wyprzedził Orange, T-Mobile, Play oraz Cyfrowy Polsat.


źródło: Instytut Monitorowania Mediów

Telekomunikacja: typy reklamowanych usług

W branży telekomunikacyjnej większość wrześniowych reklam dotyczyła oferty na abonament (23 proc.). Na kolejnych miejscach w zestawieniu znalazły się m.in. oferta łączona (TV, Internet, telefon), oferty na kartę i telewizja cyfrowa.


źródło: Instytut Monitorowania Mediów

Motoryzacja: marki o największych wydatkach reklamowych

We wrześniu w pierwszej piątce marek motoryzacyjnych na czele znalazł się Ford (ponad 15 mln zł), następnie Skoda, Volkswagen, Opel oraz Mercedes-Benz.

źródło: Instytut Monitorowania Mediów

Motoryzacja: typy reklamowanych produktów

W branży motoryzacyjnej w reklamach niezmiennie największe udziały mają samochody osobowe (75 proc.). Na kolejnych miejscach znalazły się reklamy aut małych i klasy średniej, autoryzowanych dealerów oraz samochodów dostawczych.


źródło: Instytut Monitorowania Mediów

Raport został opracowany na podstawie danych z monitoringu reklam admonit IMM, obejmuje  okres 1-31 sierpnia 2018 r. Badaniem objęte zostały reklamy opublikowane w prasie oraz wyemitowane w radio i telewizji. Wydatki prezentowane w raporcie podawane są według oficjalnych cenników netto poszczególnych mediów.

źródło: Instytut Monitorowania Mediów