Biuro Reklamy TVP: Wydatki na lokowanie produktu i branded content wyniosły 92,5 mln zł w 2017 r. i wzrosną w 2018 r.

Pressroom NowyMarketing
Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść
Biuro Reklamy TVP: Wydatki na lokowanie produktu i branded content wyniosły 92,5 mln zł w 2017 r. i wzrosną w 2018 r.

Reklamodawcy na lokowanie produktu i branded content w 2017 roku wydali 92.5 mln zł. W 2018 roku spodziewany jest dwuprocentowy wzrost wydatków, dzięki czemu ich wartość wzrośnie do 94.1 mln zł – wynika z raportu opublikowanego przez Biuro Reklamy TVP.

Zdaniem ekspertów z Telewizji Polskiej – autorów raportu, dotyczącego rynku lokowania produktu i branded content w telewizji – w ubiegłym roku reklamodawcy przeznaczyli na te dwie formy reklamy 92,5 mln zł na (netto, po rabatach). Oznacza to, że lokowanie i branded content stanowią 2,1 proc. wartości rynku reklamy telewizyjnej, na który składają się dodatkowo klasyczna reklama spotowa (91,0 proc.) oraz sponsorowanie (6,9 proc.).

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

Najwięcej na lokowanie i branded content przeznaczają producenci żywności. Co trzecia „ulokowana” złotówka pochodzi z ich budżetów. Drugą pod względem wielkości kategorię stanowią firmy z branży „kultura i rozrywka” (21 proc.). Jest to jednocześnie kategoria o największej dynamice wzrostu.

– Product placement oraz branded content jest ważnym elementem strategii komunikacji wielu reklamodawców. Badanie, jakie na zlecenie TVP przeprowadziła agencja IQS, potwierdza nasze doświadczenie z tą formą promocji marek. W większości przypadków niestandardowe promocje w telewizji pozwalają markom na wyróżnienie się wśród konkurencji, co można zmierzyć rosnącym wskaźnikiem świadomości top of mind, czy wzrostem intencji zakupu. Dobrze przeprowadzone lokowanie jest też skutecznym narzędziem w budowaniu relacji marki z konsumentem – komentuje wyniki przedstawionych badań Ewelina Czuba, dyrektor Biura Reklamy TVP.

Według prognozy Biura Reklamy TVP w bieżącym roku wartość lokowania i branded content wzrośnie o 1,7 proc. i osiągnie wartość 94,1 mln zł (netto, po rabatach).

– Dynamika niższa od wzrostu rynku nie oznacza mniejszego zainteresowania reklamodawców tą formą promocji. Jest efektem utrzymania poziomu cen na poziomie zbliżonym do zeszłorocznego oraz przesunięcia części lokowań do stacji tematycznych – podkreśla dyrektor Biura Reklamy TVP.

Pobierz pełen raport i prezentację

Do sporządzenia raportu zostały użyte dane SMVG, Pentagon Research oraz monitoring własny i dane własne TVP. Skuteczność lokowania produktu zostało przeprowadzone przez IQS na we wrześniu 2018 roku na próbie 1200 osób reprezentatywnych dla internautów w wieku 16-59 lat.

Komentarze

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij