W Nowym Jorku stanął kiosk z fake newsami

W Nowym Jorku stanął kiosk z fake newsami

„Dziecięcy fight club”, „Gwiazdy piją krew dzieci, by się naćpać” – to tylko niektóre z haseł, które widnieją na magazynach sprzedawanych w pewnym kiosku w Nowym Jorku. Sklep jest częścią akcji, której celem jest zwrócenie uwagi na problem fake newsów.

Jakież wielkie musiało być zdziwienie Nowojorczyk, gdy natrafili na kiosk pełen gazet z szokującymi hasłami, takimi jak „Dziecięcy fight club” czy „Gwiazdy piją krew dzieci, by się naćpać”. Jak się okazało, owy kiosk jest częścią akcji magazynu Columbia Journalism Review i agencji TBWA, której celem jest zwrócenie uwagi na problem wszechobecnych fake newsów.

Hasła, które pojawiły się na magazynach w kiosku są tytułami fake newsów opublikowanych w internecie. Twórcy akcji chcą walczyć z fałszywymi informacjami, które rozpowszechniają się w mgnieniu oka i w związku z tym wewnątrz magazynów dostępnych w kiosku znalazły się instrukcje, jak rozpoznawać przykłady fake newsów.

źródło: adweek.com

PS

Internet jest najbardziej przydatnym kanałem komunikacji, choć przeciętnie wiarygodnym. Głównym źródłem nieprawdziwych informacji (fake news) są media społecznościowe. Takie i inne wnioski płyną z najnowszego raportu IAB Polska „Dezinformacja w sieci”.

PS2

A tutaj przykład innego nietypowego wykorzystania kiosku – Dawid Podsiadło promował (w) nim swoją nową płytę

Komentarze

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij
Reklama Zamknij