Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Dowiedz się, jakie narzędzia pomogą Ci w rozwinięciu strategii sprzedażowej – od tworzenia contentu, aż po moderację – i jakie procesy można zautomatyzować.

WEŹ UDZIAŁ

Deloitte: Zakupy Świąteczne 2018 [raport]

Deloitte: Zakupy Świąteczne 2018 [raport]
Ile Polacy i inni Europejczycy planują wydać na święta Bożego Narodzenia w 2018 roku? Jakie są najbardziej pożądane prezenty na te święta? Gdzie i kiedy planujemy zrobić zakupy świąteczne? Czy chętnie kupujemy prezenty online?
O autorze
1 min czytania 2018-11-22

Jak pokazuje badanie „Zakupy świąteczne 2018”, przeprowadzone przez firmę doradczą Deloitte, w tym roku na wydatki świąteczne polska rodzina przeznaczy średnio 1168 zł, czyli o 6% więcej niż rok temu. Polacy deklarują też, że na prezenty przeznaczą więcej niż na żywność. Pierwsza kategoria pochłonie ok. 45% bożonarodzeniowego budżetu, a druga 44%. Na spotkania towarzyskie planują natomiast wydać 29 euro (125 zł).

Polacy drugi rok z rzędu pozytywnie oceniają obecną sytuację gospodarczą. Są pod tym względem największymi optymistami w Europie. Aż 34% z nas uważa obecny stan gospodarki za zadowalający. Średnia dla wszystkich analizowanych krajów wynosi 23%.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Jak co roku, startujemy z postanowieniem poprawy i wcześniejszego dokonywania zakupów świątecznych podarków. Jedynie 30% Polaków deklaruje zrobienie zakupów w listopadzie lub wcześniej, o 3% więcej niż rok temu.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Z roku na rok rośnie też znaczenie zakupów w e-commerce. Aż 44% pieniędzy przeznaczonych na prezenty pozostawimy w sklepach internetowych. Z kolei w sklepach stacjonarnych za prezenty płacić będziemy niemal na równi gotówką (57,1%) oraz kartą debetową (56,2%). W ciągu roku liczba osób wybierających metody bezgotówkowe wzrosła o prawie 9 proc.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Zobacz pełen raport „Zakupy świąteczne 2018”.

źródło: deloitte.com