Ruszyła kampania społeczna Santander Bank Polska #Zaparkuj telefon i jedź

Pressroom NowyMarketing
Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść
Ruszyła kampania społeczna Santander Bank Polska #Zaparkuj telefon i jedź

Kampania #Zaparkuj telefon i jedź skupia się na problemie nagminnego korzystania z telefonów komórkowych za kierownicą, w tym pisania SMS-ów. Jej celem jest uświadomienie kierowcom ryzyka i wyeliminowanie niechlubnej praktyki patrzenia w ekran smartfona zamiast na drogę.

– W ramach projektu Jak Jeździsz nieustająco obserwujemy to, co dzieje się na polskich drogach. Niestety – to ciągle wypadki dominują w doniesieniach medialnych. Od paru lat wśród przyczyn do nich prowadzących coraz częściej wymienia się korzystanie ze smartfonów. Zresztą nietrudno zauważyć – wystarczy, będąc przechodniem, przyjrzeć się kierowcom czekającym na zmianę świateł. Postanowiliśmy zareagować i zatrzymać ten niechlubny trend. W codziennym życiu telefony właściwie przyrosły nam do rąk, ale na czas jazdy samochodem - naprawdę warto je zaparkować – mówi Katarzyna Meissner, dyrektor biura Sponsoringu i Projektów Relacyjnych Santander Bank Polska.

W Badaniu polskich kierowców* przeprowadzonym dla Santander Bank Polska 12% kierowców przyznało, że często lub bardzo często czyta SMS-y w czasie prowadzenia pojazdu. 7% odpisuje na wiadomości, jednocześnie prowadząc samochód. 12% kierowców przyznało także, że w czasie jazdy często rozmawia przez telefon, nie używając zestawu głośnomówiącego. 6% przegląda media społecznościowe. Przez telefon już nie tylko rozmawiamy i wysyłamy SMS-y, ale także czytamy wiadomości mailowe, najświeższe informacje i korzystamy z komunikatorów oraz mediów społecznościowych. Im więcej osób jest przyzwyczajonych do używania smartfona za kółkiem, tym chętniej takie zachowanie przejmują inni. To sprawia, że rozmowy czy smsowanie podczas prowadzenia samochodu coraz częściej są źródłem wypadków.

Kampania społeczna #Zaparkuj telefon i jedź to pierwsza tak szeroka akcja w ramach projektu Jak Jeździsz. W całej Polsce, w 124 stacjach radiowych, są emitowane specjalne, skłaniające do refleksji spoty. Przekazy są oparte na emocjach, ale ich celem nie jest straszenie. Mają wzbudzać przemyślenia, ostrzegać oraz sprawić, aby każdy z nas, zanim ruszy w podróż, odłożył telefon i skupił się wyłącznie na jeździe.

Akcję Jak Jeździsz, promującą odpowiedzialne i kulturalne zachowanie się na drodze, Santander Bank Polska realizuje już od 2015 r. Projekt obejmuje przede wszystkim komunikację w mediach społecznościowych, ale także organizację wydarzeń w lokalnych społecznościach. Za pośrednictwem fanpage’a Jak Jeździsz, który obserwuje ponad 120 tys. osób i przy wsparciu ambasadora projektu, kierowcy wyścigowego Kuby Giermaziaka, internauci kilka razy w tygodniu mogą liczyć na ciekawe, merytoryczne porady związane z użytkowaniem samochodu i bezpieczną jazdą oraz aktualne informacje drogowe. Przekazywane są porady dotyczące m.in. kultury jazdy, eksploatacji i wyposażenia samochodu, przepisów drogowych, pierwszej pomocy w razie kolizji i wypadku drogowego, prawidłowego przewożenia dzieci i techniki jazdy.

Komentarze

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij