Koncert „The Lost Seasons – inspired by Antonio Vivaldi” – finał kampanii #iCO2dalej

Pod hasłem „The Lost Seasons - inspired by Antonio Vivaldi” 14 grudnia br. w Katowicach odbędzie się koncert, wieńczący kampanię prowadzoną na rzecz walki z anomaliami klimatycznymi. Wydarzenie dla Fundacji ClientEarth Prawnicy dla Ziemi przygotowuje agencja oS3.
O autorze
1 min czytania 2018-12-13

W kampanii społecznej mającej na celu zbudowanie społecznego poparcia dla ograniczenia emisji CO2 przez elektrownię Bełchatów wzięły udział gwiazdy polskiego show-biznesu, ludzie świata kultury i nauki. Koncert „The Lost Seasons – inspired by Antonio Vivaldi” wieńczy pierwszy etap kampanii i odbędzie się ostatniego dnia międzynarodowej konferencji klimatycznej COP24. Klasyczne arcydzieło stało się inspiracją dla nowego utworu, który odzwierciedla obecny stan klimatu.

Klimat już się zmienił. Utwór The Lost Seasons podkreśla fakt, że „Cztery pory roku” jakie znamy także odchodzą w zapomnienie i nie powstrzymamy tego, jeśli nie będziemy działać wspólnie. Ekstremalne wydarzenia pogodowe w tym roku są potwierdzeniem końca świata jaki znamy. Jednak pomimo wszystkich dostępnych dowodów naukowych i dramatycznych wydarzeń, których jesteśmy świadkami, rządy nadal nie podejmują niezbędnych działań związanych z koniecznością drastycznej redukcji CO2mówi Ilona Jędrasik z  ClientEarth.

Autorami aranżacji są młodzi, polscy kompozytorzy Szymon Sutor i Szymon Weiss, którzy połączyli klasyczną formę z nowoczesnym, elektronicznym beatem. Artyści wykorzystali niektóre motywy, rytmy lub nuty z oryginalnej kompozycji Vivaldiego – podobnie jak pogoda wykorzystuje deszcz, śnieg, słońce lub wiatr, ale cały kontekst muzycznej opowieści został zmieniony.

– Politycy, naukowcy, ekolodzy i prawnicy, którzy rozmawiają o klimacie i nie potrafią się porozumieć, teraz mogą skorzystać z potęgi uniwersalnego języka muzyki – mówi Radek Dudzic, dyrektor kreatywny oS3.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Premiera The Lost Seasons w dniu 14 grudnia poprzedzona zostanie krótkimi wypowiedziami ekspertów ds. Klimatu i prawników. Organizatorzy: Fundacja ClientEarth, agencja reklamowa oS3 i partner projektu agencja – muzyczna CORD chcą w ten sposób podkreślić potrzebę podjęcia pilnych działań w celu powstrzymania katastrofy klimatycznej. Film dokumentalny na temat projektu zrealizuje Papaya Films. 

Utwór będzie dostępny online po jego światowej premierze na stronie kampanii. Na stronie każdy może podpisać się pod petycją o ograniczenie destrukcyjnego wpływu na klimat przez Elektrownię Bełchatów i zobaczyć jak  m.in. aktorzy Roma Gąsiorowska i Michał Żurawski, reżyser filmowy Maciej Pieprzyca, czy muzycy z zespołu Bokka przepraszają za to, że nie interesowali się problemem i dotychczas nie próbowali powstrzymać zmian klimatu.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się