„Jak Mikołaj” rozgrzeje serca internautów – Martin Stankiewicz z nową produkcją na Święta

„Jak Mikołaj” rozgrzeje serca internautów – Martin Stankiewicz z nową produkcją na Święta
To już czwarta z kolei, świąteczna produkcja Martina Stankiewicz zrealizowana we współpracy z marką Coca-Cola. Przygotowania do teledysku „Jak Mikołaj” trwały trzy miesiące, zaś efekt końcowy robi duże wrażenie.
O autorze
1 min czytania 2018-12-19

Pomysł na produkcję pojawił się w październiku br., a pierwsze kroki w jej realizacji autorzy stawiali w studio nagraniowym, gdzie powstała świąteczna piosenka. Za wokal odpowiadał Szymon Żurawski – wokalista, twórca i lider młodego zespołu „szymonmówi”. Szymon wraz z Martinem napisali tekst i z pomocą członków zespołu stworzyli aranżację muzyczną. Efekty tej współpracy Stankiewicz przeniósł na ekran – stworzył scenariusz do filmu, wyreżyserował go, a także odegrał główną rolę w teledysku, będącym częścią świątecznej kampanii marki Coca-Cola. Największa magia działa się na planie, gdzie przez dwa dni, ponad 90 osób pracowało na efekt finalny – było warto! „Jak Mikołaj” to jedna z najbardziej profesjonalnych produkcji na polskim YouTube. Skala projektu była wyzwaniem dla twórcy i równocześnie spełnieniem jego marzenia, o przeniesieniu internetowego wideo w nowy wymiar.

Moje świąteczne projekty są podsumowaniem całego, rocznego dorobku. Parafrazując  jaki film świąteczny, taki cały rok. Tegoroczna kampania Coca-Cola zachęca do dzielenia się dobrem i poświęcenia swojej uwagi drugiej osobie. Uznałem to za fantastyczny punkt wyjścia do mikołajowej, nieco abstrakcyjnej historii. Chciałem też, żeby ta piosenka była hołdem i nawiązaniem do wszystkich świątecznych zagranicznych hitów z lat 80. i wczesnych 90. Szczególną inspiracją był dla mnie utwór „Blobby”, który w ‘93 szturmem podbił wszystkie rankingi, będąc równocześnie określany najgorszą piosenką świata. Czy można wyobrazić sobie bardziej przewrotną inspirację? Ale na poważnie: chciałem ten projekt zrealizować w pełni profesjonalnie, nie idąc na kompromisy. Do współpracy zaprosiłem więc Warsaw Production, ludzi, z którymi miałem przyjemność pracować przy okazji tworzenia „Czarnego Lusterka”. Wiedziałem jednak, że cały czas chcę zachować trzon swej youtube’owej ekipy. Połączenie naszej pasji i zaangażowania  z profesjonalizmem i doświadczeniem ekipy, którą zebrała Zosia Jezierska, sprawiło, że ten projekt nie mógł się nie udać. Coca-Cola od początku wspierała moje działania. Zaraziłem ich swoją energią i wiarą w to, że wspólne dzieło będzie przełomowe i stanie się głosem młodego pokolenia – komentuje Martin Stankiewicz.

Projekt współtworzyli m.in.: Szymon Żurawski (wokal, tekst, aranżacja), Piotr Kołodyński (mix i master), Zosia Jezierska (kierownik produkcji), Robert Gajzler (zdjęcia), Zuzanna Mańkiewicz (kostiumy), Aleksandra Maliszewska (charakteryzacja), Aleksandra Mucha (scenografia), Paweł „Blitz” Rosłon (oświetlenie), Marcin „Randall” Nowakowski (kierownik planu, vfx i on-line), Sławomir Nadolski (II reżyser), Miłosz Domoń (kwestie techniczne i montaż offline) i Tomasz Wilczyński (dokument o procesie powstawania projektu, który pojawi się na kanale twórcy tydzień później).

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj