LifeTube: „6 kategorii, 11 000 różnic" – analiza polskiego YouTube'a [raport]

Pressroom NowyMarketing
Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść
LifeTube: „6 kategorii, 11 000 różnic

Każda kategoria na YouTube rządzi się zupełnie innymi prawami. Żeby trafnie dobierać influencerów do kampanii, musisz znać te różnice. Zdradza je agencja LifeTube udostępniając pierwszy na polskim rynku, tak obszerny raport analizujący 11 151 wideo na YouTube.

Wynika z niego między innymi, że lifestylowe vlogi cieszą się najdłuższym średnim czasem oglądania (ponad 7 minut), a kategoria beauty&fashion ma najniższy wskaźnik zaangażowania widzów, ale najwyższe ROI ze współprac. Nowe odcinki na kanałach popularnonaukowych pojawiają się najrzadziej – średnio co 10 dni. Najczęściej, bo co dwa dni, publikują twórcy gamingowi. To tylko kilka z wniosków z raportu „6 kategorii, 11 000 różnic".

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

W raporcie znajdują się odpowiedzi na pytania, które często wracają do marketerów: jakie filmy osiągają najdłuższy średni czas oglądania, widzowie których zostawiają najwięcej pozytywnych reakcji lub jakie treści osiągają najwyższy wskaźnik zaangażowania (tzw. engagement rate).

– Wszystkie powyższe różnice mają swoje odzwierciedlenie w liczbach i statystykach. Marketerzy, osoby odpowiedzialne za współpracę z influencerami czy sami klienci muszą być świadomi rozbieżności zarówno ilościowych, jak i jakościowych występujących pomiędzy różnymi kategoriami i oceniać kanały YouTube, poszczególne wideo czy samych influencerów przez ich pryzmat – komentuje Kamil Bolek, CMO LifeTube.

Raport dopełniają komentarze ekspertów, przedstawicieli marek i case study, które pokazują, jak marketerzy i osoby współpracujące z digital influencerami mogą wykorzystać wiedzę z raportu w praktyce.

Analiza 11 tysięcy wideo opublikowanych na 431 różnych kanałach YouTube powstała z myślą o klientach i specjalistach, którzy na co dzień stają przed wyborem influencera do kampanii albo zastanawiają się, jak dokładnie zmierzyć jej rezultaty. Raport pomoże im swobodnie poruszać się w świecie YouTube, opierać swoje KPI o realne założenia ilościowe i porównywać swoje kampanie do odpowiednich benchmarków.

W raporcie przygotowanym przez LifeTube zaprezentowane zostały szczegółowe dane dotyczące sześciu największych kategorii na YouTube: rozrywki, gamingu, beauty, edukacji, lifestylu oraz hobby pod względem kluczowych wartości ilościowych: średniej długości filmu, czasu oglądania, liczby subskrypcji, engagement rate, liczby publikowanych filmów i procentu pozytywnych ocen pod filmem. Eksperci tłumaczą również różnice między najpopularniejszymi w danych kategoriach formatami, prezentują sylwetki popularnych influencerów oraz definiują kluczowe cechy i marketingowy potencjał każdej z kategorii.

Raport można pobrać na stronie lifetube.pl/raport/

Komentarze

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij