Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Dowiedz się, jakie narzędzia pomogą Ci w rozwinięciu strategii sprzedażowej – od tworzenia contentu, aż po moderację – i jakie procesy można zautomatyzować.

WEŹ UDZIAŁ

Zalando wprowadziło duże metki, by uniemożliwić zwroty używanych ubrań

Zalando wprowadziło duże metki, by uniemożliwić zwroty używanych ubrań
Zalando postanowiło położyć kres zwrotom ubrań, które były już używane i wprowadziło duże metki o wymiarach 10x15 cm z dodatkowym napisem „nie usuwaj tej etykiety”.
O autorze
1 min czytania 2019-01-24

zdjęcie: depositphotos.com

Zalando posiada bardzo korzystną dla klientów politykę zwrotów, która pozwala im na zakup danej rzeczy, przymierzenie w domu, a następnie zwrot w przypadku, gdy ubranie nie pasuje bądź nie przypadło konsumentowi do gustu. Tym samym marka chce zachęcić klientów do zakupów online i pokazać im, że działa to na podobnej zasadzie, co zakup w sklepie stacjonarnym.

Niestety niektórzy klienci wykorzystują przyjazną politykę zwrotów Zalando i nierzadko kupują ubranie, zakładają na jedną, dwie okazje, a następnie zwracają. Wówczas do sklepu trafiają używane już ubrania, które stanowią duży problem dla platform e-commerce.

Zalando znalazło sposób na to, jak ograniczyć nadmierną liczbę zwrotów, w tym szczególności używanych ubrań. Marka wprowadziła duże metki o wymiarach 10×15 cm z napisem „nie usuwaj tej etykiety”. Wówczas, gdy dana osoba usunie taką metkę, nie będzie mogła jej już zwrócić.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

– Naszym celem jest nieustanne dążenie do udoskonalania doświadczenia zakupowego naszych klientów i niemal dosłowne przeniesienie przymierzalni do ich domów. Od początku działania platformy Zalando, czyli od 2008 roku, oferujemy bezpłatną wysyłkę oraz 100-dniowe prawo do zwrotu nienoszonych produktów. Jednocześnie staramy się minimalizować liczbę zwrotów, których można było uniknąć, na przykład poprzez lepsze opisanie lub zaprezentowanie produktu. W przypadku odzieży damskiej na specjalne okazje testujemy obecnie rozwiązanie, które jest w branży powszechną praktyką. Na produktach z tego segmentu umieszczamy widoczną metkę z napisem: „Drogi Kliencie, zachęcamy do wypróbowania i przetestowania naszego produktu, ale po usunięciu tej metki, zwrot w ramach Polityki Zwrotów Zalando nie będzie już możliwy i nie zostanie on zaakceptowany przez Zalando”. Sprawdzamy to rozwiązanie już trzeci sezon na wszystkich rynkach. Jesteśmy obecnie w połowie fazy testów, więc nie możemy jeszcze przedstawić ostatecznych wyników dotyczących jego wpływu na stopę zwrotu – biuro prasowe Zalando.

źródło: retaildetail.eu   

Słuchaj podcastu NowyMarketing

PS

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

„In home delivery” to efekt współpracy Zalando z firmą kurierską bpost. Dzięki technologii inteligentnego zamka, klienci będą mogli zdalnie zezwolić kurierowi na pozostawienie paczki wewnątrz ich mieszkania, nawet pod ich nieobecność.

PS2

Pod koniec października br. Zalando ogłosiło, że wdraża Algorytmicznego Asystenta Mody (ang. Algorithmic Fashion Companion – w skrócie AFC), aby inspirować klientów personalizowanymi poradami dotyczącymi stroju – program posiadający już odpowiednią wiedzę sugeruje produkty na podstawie wcześniejszych zakupów klientów.