McDonald’s stracił wyłączność na używanie nazwy handlowej „Big Mac” w Europie

McDonald’s stracił wyłączność na używanie nazwy handlowej „Big Mac” w Europie

Dwuletni spór między McDonaldem a irlandzką siecią Supermac’s zakończył się na korzyść tej drugiej firmy – amerykański fast-food stracił wyłączność na używanie nazwy handlowej „Bic Mac” w Europie.

zdjęcie: depositphotos.com

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

W 2017 roku w Europejskim Urzędzie Własności Intelektualnej irlandzka sieć fast-foodowa Supermac’s złożyła wniosek o cofnięcie firmie McDonald’s prawa do nazw handlowych Big Mac i Mc. Irlandzka marka zarzuciła amerykańskiej sieci, że „trzyma te znaki towarowe jako broń w walce z konkurencją”.

Europejski Urząd Własności Intelektualnej rozpatrzył wniosek i stwierdził, że McDonald’s nie powinien mieć wyłączności na nazwę handlową „Big Mac” w Europie. Zgodnie z tym wyrokiem Supermac’s, który planuje rozpoczął działalność na rynku europejskim, będzie mógł wykorzystywać znak towarowy „Big Mac” na swoich produktach.

McDonald’s zapowiedział już odwołanie od tej decyzji.

PS

12 czerwca 2018 r. zapadł kontrowersyjny wyrok Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej wydany w sprawie C-163/16, zgodnie z którym znak towarowy przedstawiający kolor naniesiony na podeszwę buta może podlegać rejestracji oraz ochronie.

Komentarze

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij