Reklama gumy do żucia Wrigley’s zakazana w Wielkiej Brytanii

Reklama gumy do żucia Wrigley’s zakazana w Wielkiej Brytanii

Spot gumy do żucia marki Wrigley’s „Extra Time To Shine” został zakazany w Wielkiej Brytanii po tym, jak wyemitowano go w przerwie programu dla dzieci. Reklama miała zawierać podtekst seksualny.

Brytyjska organizacja Advertising Standards Authority zakazała emitowania reklamy gumy do żucia marki Wrigley’s, zatytułowanej „Extra Time To Shine”, po tym, jak puszczono ją w telewizji w przerwie programu dla dzieci. Spot zdaniem ASA miał zawierać podtekst seksualny.

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

W spocie marki Wrigley’s widzimy dziewczynę oraz chłopaka, którzy zostali przyłapani przez rodziców na czułościach. Bohaterka reklamy pospiesznie ubiera się, zaś jej partner w samych bokserkach, żując gumę do żucia, wita się z rodzicami dziewczyny.

Brytyjska organizacja ASA stwierdziła, że spot nie zawierał treści o charakterze jednoznacznie seksualnym, lecz był na tyle sugestywny, że mógł zostać odebrany przez niektórych widzów jako niesmaczny i przede wszystkim nieodpowiedni dla dzieci.

PS

Reklama sieci Iceland „Rang-tan”, przedstawiająca skutki wycinania lasów palmowych, została zakazana w telewizji. Marka więc postanowiła zamieścić spot na YouTubie. Teraz ma on ponad 5 mln wyświetleń.

PS2

Do Komisji Etyki Reklamy wpłynęła skarga na reklamę ciasteczek Oreo „Co się stanie, gdy Oreo dam…”, która rzekomo miała oswajać dzieci z nekrofilią. Zespół Orzekający KER nie dopatrzył się w spocie naruszenia normy.

PS3

Reklama lubi kontrowersje – czasami aż za bardzo. Sprawdziliśmy, kto przesadził z formą oraz treścią i w ostatnim czasie został ukarany przez Komisję Etyki Reklamy.

Komentarze

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij