Facebook wprowadza zmiany w narzędziach analitycznych

Pressroom NowyMarketing
Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść
Facebook wprowadza zmiany w narzędziach analitycznych

Facebook zapowiedział kilka zmian w swoich narzędziach analitycznych: między innymi pojedynczy wskaźnik trafności zostanie zastąpiony trzema nowymi, a także zmieni się metoda liczenia potencjalnego zasięgu.

Lepsze raportowanie trafności

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

Wskaźnik trafności określa na ile reklama została właściwie dobrana do jej odbiorców. Pojedynczy wskaźnik wkrótce zostanie zastąpiony trzema bardziej szczegółowymi.

Nowa funkcja diagnostyki trafności obejmie:

  • Ranking jakości: postrzeganie jakości reklamy w porównaniu z reklamami konkurującymi o tych samych odbiorców.
  • Ranking wskaźnika aktywności: oczekiwany wskaźnik aktywności reklamy w porównaniu z reklamami konkurującymi o tych samych odbiorców.
  • Ranking współczynnika konwersji: oczekiwany współczynnik konwersji w porównaniu z reklamami z tym samym celem optymalizacji i konkurującymi o tych samych odbiorców.

Dzięki użyciu tych trzech elementów partner reklamowy Facebooka będzie mógł sprawdzić, czy modyfikacja materiału reklamowego, materiału otwierającego się po kliknięciu albo opcji targetowania może poprawić skuteczność reklamy. Proces zastępowania starego wskaźnika trzema nowymi rozpocznie się 30 kwietnia i potrwa kilka tygodni.

Nowa metoda liczenia potencjalnego zasięgu

Potencjalny zasięg pozwala firmom na oszacowanie liczby osób, do których mogą dotrzeć z reklamą jeszcze przed uruchomieniem kampanii. Wcześniej potencjalny zasięg był obliczany w oparciu o liczbę wszystkich aktywnych użytkowników Facebooka z ostatniego miesiąca. Po wprowadzeniu zmiany, uwzględnione zostaną tylko te osoby, które w ciągu 30 dni miały kontakt z reklamami na platformie i wykluczy tych, którzy wprawdzie korzystali z Facebooka, ale jedynie z części bez reklam (np. stron ze zbiórkami pieniężnymi). Po więcej szczegółów na ten temat zapraszamy na stronę Centrum Pomocy.

Komentarze

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij