Walkę z plastikiem postanowiła rozpocząć kolejna już firma, tym razem poznańska Aquanet. W swojej najnowszej kampanii „Nie dam się nabić w butelkę” promuje picie wody z kranu i tym samym chce zachęcić mieszkańców Poznania do zaprzestania kupowania wody w plastikowych butelkach, które zanieczyszczają środowisko.
Kampania zwraca również uwagę na inne pozytywne aspekty picia kranówki, takie jak np. oszczędność pieniędzy.
Zobacz również
Marka Aquanet swoją kampanię promuje na różnych nośnikach reklamowych wielkoformatowych – billboardach, citylightach czy służbowych samochodach. Natomiast spoty stworzone w ramach kampanii można obejrzeć w telewizji WTK na siłowniach oraz w tramwajach i autobusach miejskich.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS
Władze miasta Wałbrzych postanowiły walczyć z plastikiem – już od 1 maja br. zacznie obowiązywać zakaz używania plastikowych jednorazówek w instytucjach miejskich, a także na imprezach organizowanych przez miasto.
PS2
Brytyjska sieć supermarketów Iceland umieściła w swoich sklepach specjalne automaty do recyklingu plastiku – każdy klient, który wrzuci tam dowolną ilość plastikowych butelek lub opakowań, otrzyma voucher na zakupy.
PS3
Władze indonezyjskiego miasta Surabaja i tureckiego Stambułu znalazły sposób na zaangażowanie mieszkańców w recykling – plastikowe butelki, kubki czy aluminiowe puszki po napojach można wymienić na darmowe bilety na komunikację miejską.
PS4
Thornton’s Budgens jest jednym z pierwszych supermarketów na całym świecie, który wprowadził strefę bez plastiku. Wszystkie produkty z tego działu znajdują się w ekologicznych i przyjaznych naturze opakowaniach.
PS5
Parlament Europejski poparł wprowadzenie do 2021 roku zakazu sprzedaży jednorazowych sztućców, patyczków do uszu, słomek i mieszadełek z plastiku. Każda osoba, która nie zastosuje się do nowych zasad i będzie dalej zanieczyszczała srodowisko, będzie musiała zapłacić wysoką karę.