Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Dowiedz się, jakie narzędzia pomogą Ci w rozwinięciu strategii sprzedażowej – od tworzenia contentu, aż po moderację – i jakie procesy można zautomatyzować.

WEŹ UDZIAŁ

Marki przekazują pieniądze na odbudowę katedry Notre Dame

Marki przekazują pieniądze na odbudowę katedry Notre Dame
Tuż po tym, jak ugaszono katedrę Notre Dame, czyli jeden z najważniejszych symboli Paryża, znani miliarderzy, marki oraz koncerny postanowili przekazać pieniądze na odbudowę świątyni.
O autorze
2 min czytania 2019-04-17

Niedawny pożar w katedrze Notre Dame wstrząsnął całym światem. Ogień objął słynną iglicę, która się zawaliła, oraz dach. Prezydent Francji Emmanuel Macron zapowiedział jednak, że symbol Paryża zostanie odbudowany tak szybko, jak to będzie możliwe.

Tuż po tej zapowiedzi wiele znanych francuskich miliarderów, marek i koncernów zadeklarowało swoją pomoc w postaci środków pieniężnych. Francois-Henri Pinault, dyrektor holdingu Kering, do którego należą marki takie jak Gucci czy Saint Laurent ogłosił, że jego rodzina zamierza przekazać 100 mln euro na odbudowę Notre Dame.

W pomoc w ratowaniu katedry zaangażowała się również rodzina Arnault, do której należy koncern LVMH, właściciel takich marek jak Louis Vuitton i Christian Dior. Ci chcą na ten cel przekazać 200 mln euro.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Inną osobą, która wyraziła chęć pomocy w odbudowie symbolu Paryża jest Patrick Pouyanne, prezes koncernu naftowego Total. Poinformował on, że jego firma przeznaczy 100 mln euro na rekonstrukcję świątyni.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Pokaźną sumę pieniędzy zdecydowała się też przeznaczyć rodzina Bettencourt Meyers, do której należy francuska marka L’Oreal. Na odbudowę katedry przekażą 200 mln euro.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Co więcej, swoje zaangażowanie w zbiórkę pieniędzy wyraził również Tim Cook, szef firmy Apple. Nie zdradził jednak sumy, jaką zamierza przeznaczyć na odbudowę katedry.

Oprócz wsparcia od znanych marek, europejscy politycy postanowili włączyć się w zbiórkę. Przewodniczący Parlamentu Europejskiego Antonio Tajani zwrócił się do europosłów o przekazanie swojego wynagrodzenia na odbudowę Notre Dame. O to samo wszystkie państwa członkowskie poprosił Donald Tusk, przewodniczący Rady Europejskiej. Natomiast merostwo Paryża zapowiedziało, że przekaże 50 mln euro na odbudowę katedry.  

Co więcej, francuska Fundacja Patrimoine 16 kwietnia br. rozpoczęła internetową zbiórkę – do tej pory udało się już zebrać ponad 3,5 mln euro.

Jeśli zaś chodzi o samą odnowę katedry, to dużą rolę może tutaj odegrać firma Ubisoft, która na potrzeby gry „Assassin’s Creed: Unity” stworzyła specjalne modele świątyni (tam bowiem odgrywa się akcja gry). Autorka projektów, Caroline Miousse, spędziła kilka dobrych lat tworząc dokumentację katedry i odzworowując ją, by przenieść w wirtualny świat. Na tę chwilę nie wiadomo, czy modele faktycznie zostaną wykorzystane do odbudowy, ale szanse są spore.

Ciekawą ofertę przygotowały też linie lotnicze Air France, które zapowiedziały, że każda osoba zaangażowana w odnowę katedry będzie miała zapewnione loty za darmo. Natomiast francuski sklep sportowy Foot Store oferuje specjalna edycję koszulek drużyny Paris Saint-Germain w cenie 10 euro, z których dochód zostanie przeznaczony na odnowę katedry.

Łącznie na rekonstrukcję świątyni Notre Dame udało się już zebrać ponad 750 mln. Kwota ta jednak cały czas rośnie, a w akcję włącza się coraz to więcej marek, organizacji międzynarodowych oraz miliarderów. 

PS

Jedną ze słynniejszych zbiórek w naszym kraju była ta zorganizowana na Facebooku na rzecz WOŚP. Początkowo celem było zebranie 1000 złotych, ostatecznie zaś udało się zebrać prawie 16 mln złotych.