Reklama natywna w Polsce – raport sieci Interactions

88% marketerów planuje w swoich działaniach aktywne wykorzystanie reklamy natywnej, a 84% z nich zadeklarowało, że udział tego formatu wyniesie do 20% budżetu. 81% przedstawicieli reklamodawców przewiduje, że znaczenie reklamy natywnej znacznie wzrośnie w ciągu najbliższego roku.
O autorze
1 min czytania 2013-09-10

Z kolei 58% wydawców już ma lub planuje utworzenie stanowisk dedykowanych marketingowi kontekstowemu i komunikacji natywnej. Międzynarodowa sieć reklamowa Interactions przeprowadziła wśród polskich domów mediowych, wydawców i brokerów badanie dotyczące postrzegania reklamy natywnej. Sieć przygotowała także publikację poświęconą temu formatowi.

Według przewidywań amerykańskiej firmy Solve Media, globalnego lidera na rynku formatów przepisaniowych, światowe wydatki na reklamę natywną w roku 2013 wyniosą 3 mld USD i z roku na rok będą coraz wyższe. „Przy 88% polskich marketerów planujących inwestycje ich budżetów online w reklamę natywną jeszcze do końca 2013, stało się jasne: reklama natywna nie jest wyłącznie trendem, stała się rzeczywistością.” – komentuje Ari Jacoby, dyrektor zarządzający Solve Media.

– Reklama natywna to temat nowy i świeży, ale zainteresowanie marketerów, wydawców i agencji jest bardzo duże. Szacujemy, że na koniec roku łączna wartość wszystkich form reklamy natywnej w ogólnym koszyku wydatków reklamowych online wyniesie 2.5 procenta, czyli jakieś 53 mln złotych. W kolejnych latach ten udział będzie się dynamicznie zwiększał – dodaje Paweł Milcarz, partner zarządzający w sieci Interactions.

W sondażu przeprowadzonym przez Interactions wzięła udział 209 osobowa grupa przedstawicieli polskich marketerów, domów mediowych, wydawców oraz brokerów reklamy online. Badanie miało na celu określenie realnego postrzegania reklamy natywnej przez przedstawicieli branży reklamy online, a przeprowadzone zostało na przełomie lipca i sierpnia 2013 roku.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Sieć Interactions przygotowała także raport poświęcony reklamie natywnej. Publikacja zawiera dane liczbowe dotyczące tej formy reklamy, a także definicje, przykłady zastosowań i formatów. Materiał w wersji do pobrania znajduje się pod adresem: Raport specjalny: reklama natywna w Polsce 

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się