Bądź ich inspiracją, czyli Nauczyciele Zwolnieni z Teorii

Celem kampanii „Bądź ich inspiracją jest zachęcenie nauczycieli szkół średnich z całej Polski do dołączenia do grupy Nauczyciele Zwolnieni z Teorii.
O autorze
2 min czytania 2019-05-17

Grupę Nauczyciele Zwolnieni z Teorii tworzą nauczyciele edukujący przez praktykę. Urozmaicają oni tradycyjny program nauczania o realizację przez ich uczniów własnych projektów społecznych przeprowadzanych w ramach olimpiady Zwolnieni z Teorii. Dzięki temu młodzież realnie wpływa na pozytywną zmianę w swoim otoczeniu, realizując m.in. takie projekty jak stworzenie gry planszowej związanej z bohaterami Powstania Warszawskiego, zorganizowanie cyklu szkoleń z języka migowego, zbudowanie drona badającego czystość powietrza czy kilkumetrowego pianina na użytek lokalnej społeczności. Dodatkowo młodzi ludzie rozwijają u siebie praktyczne kompetencje potrzebne na rynku pracy jak rozwiązywanie problemów, komunikacja czy przywództwo. Poprzez prawdziwe projekty uczą się zarządzania, pracy zespołowej, zdobywają międzynarodowe certyfikaty pomocne przy szukaniu pracy lub rekrutacji na studia zagraniczne oraz rozbudzają w sobie moc do realizacji celów życiowych.

Bohaterami kampanii „Bądź ich inspiracją” jest trójka nauczycieli z różnych szkół w Polsce oraz ich uczniowie, finaliści olimpiady Zwolnieni z Teorii. Ta trójka nauczycieli w 2018 roku dołączyła do pierwszego grona 100 Nauczycieli Zwolnionych z Teorii i z chęcią wspierała młodzież w działaniu. Są to nauczyciele, którzy chcieli inspirować młodzież, wspierać ich w momentach, w których oni tego potrzebowali, jednocześnie w razie potrzeby zostając ich tutorami przy projekcie.

– W tej kampanii zależy nam na tym, by wbrew powielanym ostatnio opiniom, pokazać, że w naszym kraju są nauczyciele, którzy działają, inspirują, rozwijają u uczniów istotne kompetencje, a dzięki temu umacniają też swoje relacje z uczniami. Zauważyliśmy potrzebę zorganizowania kampanii, która doceni postawę i zachowanie tych inspirujących nauczycieli, a równocześnie przełamie pewne stereotypowe myślenie o nauczycielach. Nauczyciele Zwolnieni z Teorii biorący udział w kampanii pochodzą z miast różnej wielkości, ponieważ Zwolnieni z Teorii porywają serca młodzieży, a od niedawna także nauczycieli, bez względu na wielkość miejscowości, w której działają. Wszyscy nauczyciele i uczniowie biorący udział w kampanii uważają, że Zwolnieni z Teorii to olimpiada, z której czerpią szereg korzyści. To właśnie dobre słowa płynące od uczniów i nauczycieli, którzy brali udział w pierwszej edycji grupy Nauczyciele Zwolnieni z Teorii, zainspirowały nas do przedstawienia uczestników kampanii ich własnymi słowami – mówi Kamila Bilska, brand manager Zwolnieni z Teorii. 

Profile nauczycieli zaprezentowane zostaną w formie materiałów zdjęciowych i wideo, a także poprzez ich osobistą obecność w mediach. Uzupełnieniem kampanii będą wypowiedzi i obecność zespołów nastolatków, którzy zrealizowali najciekawsze projekty społeczne. Za scenariusz wideo i produkcję materiałów odpowiadają Piotr Spigiel (www.piotrspigiel.com) oraz Animateria Studio. 

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Kampania wystartowała 16 maja i potrwa do końca czerwca. Autorem koncepcji kampanii jest agencja 180heartbeats + Jung v Matt, za media pro bono odpowiada Wavemaker, zaś działania public relations realizuje Propsy PR.

Słuchaj podcastu NowyMarketing